Saturday, January 10, 2015

Kawan, apa erti sayang? #uno

ok itu lagu Ruhil, ayat pertama.

Saya fikir banyak kali sebelum tulis ni.
Saya delete banyak kali entry yang telah saya tulis, supaya tak menyinggung mana2 hati yang sensitip bak hang....

It was started with my childhood friend. Ada sesuatu yang berlaku dan seingat saya, saya pernah sebut SEKALI saja pada kakak2 saya dan pada seorang our mutual friend. Sebab itu cerita sedih, saya menyebutnya sambil menangis. Selepas itu saya tak pernah menyebutnya lagi, tak perlu. Bila dia berkahwin, saya menghadiri perkahwinannya, kami berbual, bergurau dan tidak langsung menyebut hal2 yang sedih2. 
Itu kali terakhir kami berjumpa. 

Awal tahun lepas (agaknya kot..)
Kami terserempak sewaktu saya menziarahi ibunya.

Pertengahan tahun ini saya pergi ke rumahnya, menziarahi ayahnya yang uzur pula.
Dulu ayahnya kata, bila dia tengok saya, macam dia tengok anaknya juga. Nampak tak betapa tak bertepinya kasih sayang pakcik tu...
She was there at that time. 
Macam biasa, saya berbual dengannya dan ahli keluarga yang lain juga.

"Eh kita ni tak payah bertukar2 nombor talipon ke? " saya tanya sambil ketawa2..
There were lots of emergencies happened  in her families, jadi harusla merisaukan saya juga.

We did exchanged telephone numbers.
But then, there was something in her replied yang buat saya terfikir..

Sampai sekarang...
bukankah d fact that I always visited her parents, be there during her family hard times, be there during happy times tu is a sign that sebenarnya saya tak ada masa nak memikirkan hal2 yang sudah.

Seperti yang selalu saya tulis, hidup ni pendek sangat nak berendam air mata.

No I didnt call her, she didnt call me either.
In fact I did not call anyone, unless ada hal yang penting sangat.

Nak cakap apa?
Awak kat mana?


Heh?

No comments: