Friday, January 09, 2015

the confession

Bila kali terakhir korang baca pasal pesalah dihukum mati, tapi sebenarnya dia innocent?

Kat Malaysia, yang dihukum gantung sampai mati seingat saya drug trafficking cases, which I supported wholeheartedly. 
In 2001 the trio, monafandey juraimi were executed. Saya takde komen pasal ni.

Sampai di sinilah pengetahuan saya.

Hari ini saya selesai membaca buku Grisham,
Tak tau pun bila saya beli buku ni, or maybe I took it from Baby's.
Very intriguing.

Seperti biasa, sejak 20 tahun dulu, tiap kali baca buku Grisham, saya rasa keperimanusiaan saya bertambah 200%.
Sebelum ini saya selalu rasa kalau d convict made a confession, thats it. He is guilty as charged.

Rupanya ada macam helah supaya yang tak bersalah pun boleh mengaku. Apsal dalam CSI nampak semua polis pun suci murni?

Tapi semua pun fiksyen je kan..
Seperti biasa, di hujung cerita, justice prevailed.
A bit too late though..

P/s it reminds me Cameron Todd Willingham case though, tapi lainla...


No comments: