Wednesday, January 28, 2015

Yang maniss part 1

Yang pahit pun banyak, tapi elok saya simpan dalam hati je..

Semalam pagi saya naik hangin.
sehangin2nya.. 
saya hangin sebab ada d kids komplen pen kena curi. 
Bertambah hangin bila ada yang ngadu, nasi lemak n gula2 pun curi..

Ustaz2 zaman sekarang tak cakap ke dengan budak2 mencuri masuk neraka.
makanan tu jadi darah daging, ke neraka juga sudahnya..
Because when I was small, apart from my parents yang mengalahkan warden penjara when it comes to stealing, my old ustaz also tak cukup mulut mengingatkan kitaorang pasal syurga dan neraka.

Please stop those craps about their parents pun gitu gini. Maybe d parents r lack in religious knowledge, but u r yang katanya lindungan kaabah n are paid to share your expertise please do ur part.
Gitewww..

I was furious, seeing babysitter dia ni mudah diracun, d girls pun mengadu hal lain.
Glad they did because it was horrible. Couldnt write it here tho.

I was not in the position to solve their disagreement, I took d 2 boys to d canteen imstead, and we ate together after a deep discussion. That's how I noticed his long fingernails.

More than one centimetre long.

"Potong boleh?" Saya tanya, budak ngangguk tapi saya tak harap sangat. Budak tengah buas...

Hari ni the same boy lari2 di tepi saya

Him: dahaga sangat ni tice, belanja la air satu
Me: (suara askar) tunjuk tangan
Him: (muka cuak tapi hulurkan tangan)
Me: Perghhhh... dah potong ( kuku) eh? Bolehsssss! Nak air apa?

Harga air tu singgit je pun.
Kot dia nak iceblended, idak la saya mampu pun...

Did I said, I didnt put much hope on him yesterday?
Glad I was wrong!
#lompat bintang


No comments: