Friday, February 06, 2015

5.2.15 - cerita enam

Walaupun ikut kronologi tapi cerita ini masuk tempat terakhir, sebab yang jelas, it happened last.

Waktu pagi saya ada kelas dengan 4C, we were having penutup in canteen, sambil 2 boys lap meja, sesuaila dengan tajuk pelajaran, menolong orang.

These two girls came.

Girls: teacher... kitaorang nak pinjam pinggan dengan makcik kantin tapi takut..
Me: nak buat apa pinggan?
Girls : haishhhhhhh sebenarnya kitaorang beli kek. Hari ni kan hari jadi teacher..
Me; laaa kenapa x bagitau, i boleh bawak pinggan dari rumah...
Girls:kitaorang x nak cakap sebab nak surprise kan teacher, tapi kan teacher dah cakap teacher marah kalau guna polisterin, tuuuu mana ada pinggan..

Hahhahahah
Dari hari pertama saya beritahu, polisterin diharamkan sebab tak eco friendly.
tapi saya suka surprise,
hahhahahah


Btw, one of d girls pinjam talipon one of d teachers n called her father.
Jadi pukul 2.30p.m, ayah dia hantar bihun goreng...
padahal plan asal depa nak makan kek je..

Saya speku that girl tu cecepat paksa ayah dia hantar makanan sebab kawan2 dia marah bila dia bocorkan rahsia..

"Sajaaa... orang biarla nak tengok ticer gelabah kena serpraiss", masa makan kawan dia mengungkit.
Saya tak berhenti ketawa..

Kek tu cantik dan sedap, sebab diberi dengan kasih sayang kot.
(Cuak juga saya, kesian mereka kumpul duit banyak2)

Bihun tu banyak sungguh...
Ayah budak tu classmates saya masa derjah 6.
tapi habis juga, tu yang saya tak paham hahaha..
Saya makan 4 kali tambah.
Ecah n Qayyum makan tak berhenti...

Last night, sebelum tidur, saya terfikir ada ke d kids yang ingat hari lahir saya.
tahun 2013 n 14,  d same batch celebrated my birthday.
Saya manusia biasa, saya tersentuh dengan ingatan mereka. Sobsobsob..

Tapi tahun ni, seperti saya tulis dalam entry sebelum2 ini,
kalau mereka selamat pun saya dah habis hati.
I never put much hope.

Again... glad I was wrong..
Baideway... 

Nama kelas ni 4 Dahlia.
tapi waktu pagi, semasa perhimpunan saya suka cakap, "Mana 4 Diamond ni?".

Bila dapat hadiah ni saya ketawa berguling lagi..


Agak2 Aida nak tulis apa ni?
HAHAHHAHA


No comments: