Saturday, March 07, 2015

Kambing golek!

Hahahhaha...
honestly, huduh betul duk bersembang sorang kat pintu, sorang kat pagar.
gamaknya satu kampung pasang telinga..

Jiran saya tu la... dia bagi salam pagi2 lagi.
Saya tengah buat kuih samosa, saya tanya dia nak masuk rumah x, dia kata tak nak, dia nak cepat.
Tapi dia ada berita gumbira..

Saya berdiri di tepi pintu saja. Saya masih bersinglet dan pakai short Diadora, sebab ingatkan lepas siap buat kuih, saya nak berworkout seround dua. Lagipun kawan saya tu kemain pakai baju cantik, mesti sekejap saja dia nak cakap.

It turned out.. hhshhahhahhahahah.
KC was rejoiced in d morning over something. It was superb!
tapi by afternoon muka dia biasa je, sebab dapat surat transfer.
d staff berlari2 ke kantin n staffroom mengkhabarkan berita.
"Semua orang h├Ęppppi sangat", ayat kawan saya..
n everyone kind of remind everyone supaya tunaikan nazar nak buat pulut kuning n kambing golek semua tu. Hahhahah

"Sekali tu... tak sempat depa nak tunaikan nazar kambing golek,  malam tadi KC belanja kitaorang kambing golek" hahahhahah saya hampir ketawa bergolek, kawan saya pun cerita sambil ketawa keluar air mata.

Saya ambil yang kelakar je la. Whatever she did to her staff was least of my concern.

But then, saya kagum betul dengan orang yang sanggup nazar itu ini kot boss bertukar. Saya ada dengar, n bila orang pelawa saya makan je.
Cuma kadang2, saya tak faham apa signifikannya meraikan pemergian seseorang dengan rejoice macam tu.
Unless the boss defamed you, belittled your contribution to d organizations n find faults in everything u do n using u to d max, else, trust me , it such a waste of money.

Satu hari, ur turn will come.
As long as kau jangan aniaya orang bawahan, buat kerja sehabis baik, pergi la kemana pun.

Dan jangan konfiden sangat cakap..
Cuba awak tengok saya ni, ada awak dengar orang cakap pasal saya? 
Lepas tu super konfiden jawab sendiri..
Tak ada kan.....


All d best gitewwwww

No comments: