Thursday, March 05, 2015

swan kaler biru

A kid gave me a tiny table lamp, ada tulis I love U, on Teacher's Day last year.
It is  beautiful, d fact dia kasi ngan bateri sekali tapi tahun ni baru saya perasan, is really something.

Sebenarnya saya x berapa suka dapat hadiah perhiasan meja. Meja saya dah cukup serabut tanpa aksesori, but as always, keikhlasan hati tu yang saya kenang sampai mati.

Bila keluar SPM result, dia just dapat C+, sedangkan kawan dia yang saya rasa agak kurang berkebolehan berbanding dia dapat B.
Kalau ada yang dapat A+, saya pengsan kot..

Tapi saya sangat terkilan.
My fault, maybe kalau saya drill dia lebih sikit..
Jadi saya belek2 hadiah pemberiannya. Hati saya tambah sedih..

Ooo ada sepasang swan rupanya. Comel je.

"Kenapa angsa selalu jadi lambang cinta?" saya tanya pada kawan yang bizi belek henfon tak sudah. Cemuihhhh..

"sebab dia selalu berpasangan, berdua2, nampak cantik, berenang, pas tu dari jauh nampak biru je," dia jawab gitu kott..

"Angsa bukan putih ke?", saya tanya. Konpius makcik.

"Air tu la yang biru.., Haihhh ", tetiba plak dia marah...

Cetttt... ayat x jelas, pas tu marah pulak hahhahah...

Mungkin saya pun macam tu juga. Mengajar x cukup jelas, pas tu bila d kids queried, snapped pulak. Hmmmmm...
Terus diorang dalam kegelapan sampai sudah.

Saya sedih.
sangat-sangat.

No comments: