Tuesday, March 17, 2015

tipah n the boys

Bila adik beradik doblas macam2 ragam la..
to be frank, I do not think my mom beria sangat nak spend holiday staying at home.
She is an outdoor type.

But then again..
malas saya nak memikir panjang2.
In time like this, saya selalu ingat pesan ayah saya.
he was spot on then.

Enuff on that.
So now, I spent my entire holiday with d the bros.
Despite diorang bukan peduli saya ada atau tidak pun, but I guess, that is how my parents raised us.
Yang tua kena sayangkan adik2, jaga adik2.

It just that...
semalam I had extra class, bila balik penat sangat. Acho came home for lunch, kesian plak dia terpaksa masak sendiri. Saya makan sekali..

So this morning, before Arif went for work, he prepared brekkie for us.
Jo sapu halaman.
I fried ikan jaket n kacang panjang masak sambal for lunch.
Sambil basuh kain.

By noon, Acho came home. Ada kenduri pulak kat rumah kawan dia.
Cettt...

Btw, since last night, Acho dah marinated ayam. Rasanya malam ni dia akan masak.
In term of kerja rumah, knowing that all of us r working adult, tak pernah lagi kitaorang bertolak2.

At night, we watched tele together, sebelum masuk tidur.
Tak pernah lagi ada yang berbunyi siapa yang kena kunci pintu, tutup tingkap segala.


For me, when we treated our younger siblings with love and affection, that what you will get in return. If you respect them, you will be respected. Once you breached their trust.

U r dirt to them
A mere dirt.

Be good. Hiks..

No comments: