Saturday, May 09, 2015

Dia minum air laici..

Satu malam Arif n I stopped for dinner.
I had Nasi Goreng Sultan served in oval plate ( mohtif.) and 5-flavour-drinks which turned out mango juice served with chopped apple, watermelon, a slice of sunkist orange and sebijik asam boi kaler putih.

Then nasi goreng comes with side dishes daging merah, ayam goreng kunyit and telur gedik. Boleh agakla azabnya saya nak makan sampai habis.

Tu yang boleh observed d surroundings tu.
A family of 5 sat next to our table. 

Typical modern family, once seated, semua terus keluarkan handphones. Haha.
the children saw me and started lambai2. The boys beria bagitahu sesuatu, dalam keadaan normal saya melompat2 juga, tapi kat depan orang ramai, kena la agak2 kontrol gitewww.

Their drinks came, d mother had lychee so did d girl n d boy. The father had warm barley I guess, but I m not sure d other boy tu minum apa, but both of them had d same type of meal.

The mother seemed so busy writing something. Saya fikir 2,3 kali to approach them, tapi akhirnya pergi juga coz for d past 2 years, saya selalu beritahu one of d boys saya harap sangat dia berjaya, now he is on the way for something big, tak baikla saya buat tak peduli pula.

I did talk to them in d end. 
Tapi dalam kepala saya masih teringatkan ice blended tu.

Dulu, she was all smiles, blushing somemore but it was gone.

In my humble opinion, dia ada semua sebab nak tersenyum sentiasa malam itu, anak yang berbudi bahasa dsn saling sayang menyayangi (i mean it), anak yang berjaya, suami yang agak kacak la jugak..

Why not upgrade kan jadi lychee blended iced. x boleh ke?

No comments: