Wednesday, May 06, 2015

Finally bro!

Early this year Incik X complaining about something. More to merendah diri.

"It is good for your resume", saya jawab dengan tatabahasa yang berhemah.

Hari ni dia menyebut tentang tugasan barunya. Saya tak reti nak teka hati orang, tapi hati saya memang berbunga2.

Honestly, I've been trying to ask him explore d opportunity since years ago, but fully aware he told sundry and all how 'suka sembur orang" I am, saya tak berani nak cakap.

Karang tak pasal2 bertambah satu lagi umpatan, "suka memerintah". Haha.

Since he was d first one mentioned d task, and we were alone at that time jadi saya beritahu dia, saya fikir dia talented orangnya. Saya bercakap ikut fakta.
Tapi dia banyak sangat 'dibuli' sejak 2,3 tahun ini dari pemerhatian saya, dia selalu fikir dirinya sangat tidak dihargai oleh orang sekeliling.

I could not speak for others, but for me, talent is talent.
When u r good, kau tak perlu ambik tangga orang nak naik.
Neither that u need to jump in anyone's camp.

Gila...
Takkanla saya nak cakap macam tu kot...
when in fact, one of his qualities which make me still loyal to him despite d umpat2 tu haha... is,
 he never takes credit for things he did not do.
Let alone ambik tangga orang nak naik. 
Never!
He is talented, that's for sure, else x sudi saya nak buang karan bagi pujian pelesu bertanam tebu di tepi bibir bak kata Tan Sri SM Salim.

I told him an advice given by a friend 5,6 years ago.
"Upgrade yourself. Stop doing this mundane routine", he said.

I  never thought d routine was mundane back then. I despised d routine, but I did it because, friendships, I guess.

"Now I know he was right, n I m telling u d same thing bro. Upgrade yourself", saya cakap sambil pandang muka dia. Harap2 dia tak rasa diperintah pulak.

Somehow, we just never know, how others take our words.
Anyway, all d best bro!

u know I always believe in you..







No comments: