Tuesday, May 12, 2015

Picnic Hari Guru

Saya tulis supaya tak lupa.

Rasa nak je saya hempukkan sorang-sorang sebab pokok bunga dah banyak yang hidup segan mati tak mau. Kupon Hari Kantin, 5 orang masih culas nak bayar, padahal acaranya 2 minggu lepas mereka dah habiskan pun.

Kehadiran pun boleh tahan juga tak bagusnya.

They are not solely to blame, when for d past 3 weeks, I went out 2-3 days in a week.
Tomorrow I will go for 3 days again. Next week 2 days, d week after another 3 days.

To be frank saya penat betul, tapi d kids lagila penat, extra worksheets for them to be completed when I m away.

Bila dah selalu takder tu, tentula x sempat nak jadi che'gu penyayang, tengok pokok bunga marah, tengok kehadiran merosot marah, culas nak bayar marah, worksheets x siap marah., heh!

Me: Nanti Hari Guru tu awak datang tak?
Murid-murid a.ka. MM; Datanggg ( nada terpaksa)
Me: Great.. Kita picnic ye..
MM: Nak bawa makanan apa?
Me: No, on me. My treat. Saya asyik marah2 je masa mengajar, tak patutkan. Hari Guru kita enjoyla...
MM: Lorr ticer ni... (muka terharu)
Me: Tapi kalau awak TAK datang, bayar 5 ringgit. 
MM: Kalau datang?
Me: On me kan.... 
MM: Kita makan apa ticer?


Entah..
I would love to cook, tapi dengan bakat semulajadi saya yang tak bertepi ni, karang kot mereka mula komplen, mau juga saya marah..

Heh?





No comments: