Saturday, May 16, 2015

Self Evaluation

1. Tahun lepas, tak pasal2 saya dilantik jadi Ketua Derjah. I spent quite lots of time to d PT3 Batch.
Me: Plssss understand, d first batch kottt n PT3 unprecendented!
Kids: Tapi... kitaorang ni nak SPM teacher.
Nota: Saya sedih.

2. Tahun ini, satu hari duit saya hilang. Saya beritahu semua pelajar yang saya ajar, inilah pertama kali duit saya dicuri di sekolah,
"Saya fikir, saya dah ajar kamu dengan baik bahawa mencuri tu masuk neraka."
Saya berasa sangat sedih, saya fikir mereka sayangkan saya.
Ya, saya hampir pasti siapa orangnya. Saya teringin nak memeluknya dan bertanya kenapa? WHY?.
Tapi tak sampai hati.
Saya perhatikannya beberapa minggu, Dia benar2 dalam kesempitan rupanya. Kalau tulis lebih2 korang tau pulak sapa. Suffice to say, like I always tell students, kalau perangai deme tak semenggah, that means, sayalah yang tak mengajar dengan baik.
Nota: Saya sedih

3. Awal tahun saya beritahu kawan di PPD saya mahu ikut satu kursus. Kursus tu dah xder bunyi pulak. Tapi dia masukkan saya dalam satu team. Saya faham nanti saya akan selalu dikunjungi.
" It is going to be a hard year n a lot of work, but then, trust me d labour will be worthwhile. YOU will taste the sweetness of d hardships we had to endure", saya beritahu d kids.
Saya tak tipu, it is d risk worth taking.
Nota: saya suka, tolong ingatkan saya kalau satu hari saya mula merungut2 nanti.

4. After appointed for another Ketua Derjah Post, I have honour my promise to d kids in April, achieved my target for district in May. Wonderful journey so far, judging from that alone. Unfortunately it take a lot of my time.
if I want to achieve #3, I have to step down next year.
Nota: Saya pilih nombor 3 sentiasa.


5. I've been appointed as another Ketua Derjah Post in May. I didn't expect that, but well, I do not know. When I applied, I hope they gave me a lower position.
To say I am not happy is understatement....
Mungkin Allah has a better plan for me.
Nota: Pasrah (Erra Fazira)

On this Teacher's Day saya berharap dalam masa setahun saya akan dilantik ke position yang melayakkan saya dapat sebuah kereta dan seorang pemandu peribadi. While I dont mind driving, tapi I cant afford the fuel n car maintenance. Besides, saya pun tak mampu nak beli ole2 untuk d kids when I am going out, nak beli untuk diri sendiri pun tak berapa mampu jugak.

Nota akhir: Saya sengkek


No comments: