Monday, June 29, 2015

Kenapa?

Ok fine...
Despite all d nasty things the other friend said to me, there r few things which I preferred to talk to him rather to others.

Cerita saya selalu ambik masa bertahun nak klimaks.

Few years ago I noticed someone wearing an expensive leather handbag. Zaman tu belum ada grade AAA semua, so it is genuine. I thought, since she hold a position in a leading party, maybe... u know..

Last week I learnt that he had a scandal who support her few years back. A married man. Duh!..

" Kalau hal ni few years back, means she was married masa tu", I lamented..
The other friend, for d first time buat acuh x acuh... Selalu hal2 cenggini, dia jadi tukang csi.

"Ada ke orang nak kasi duit, barang mahal kalau tak ada apa2 balasan.. ?" saya tanya lagi. The Other Friend buat x tahu lagi...

" kita pun kawan jugak.. tapi korang x pernah kasi kita apa2", saya cakap sensorang.
"Haishhhhh", dia merengus. Ooo dengar rupanya..

She is divorced now. I was told she got lots of expensive gifts from various scandals.
She'll turn 40 in couple of years. What gud the expensive gifts from not-so-husband-material do to her?

"Kalau dapat banglo sebijik dua tu, okla jugak", saya cakap sensorang lagi.

The other friend terus diam dan tak melayan. Kami dah kenal bertahun.
Sesuatu okehhh...

"Kita tengah kasi nasihat pada awak jugak ni... jangan nak kasi duit n sponsor pompuan pulak.." aunty ijan mula nak berceramah..
"Adake aku buat? " dia tanya. Annoyed..
" sekarang x derla.. nanti masa depan, jangan nak cari pasal", nampak tak, jujur saya bagi nesihat. Xder tapisan punya...

Because for me, kaya tahap Donald Trump pun, kalau nak bersedekah sangat, pilihlah asnaf. Huduh betul ko pergi support bini orang dek oii..

Men!

No comments: