Saturday, June 13, 2015

Sometimes u talk too much part 2

As predicted, tendang terajang itu baru bermula

In April asked certain people to handle certain task, mereka kata mereka tengah sibuk.

Fine with me.

Jadi, mana yang boleh saya buat sendiri, azabnya Allah saja yang tau.
Since from d beginning my main focus is d kids, seeing their happy faces motivates me loads.

I learnt from experience. You can always lead a horse to water, but you cant make it drink, katanya....
Ko x nak ok je...

Yesterday someone asked me about something in private. I gave facts n figures. I thought that's it. This particular someone saya speku tanya kat another someone, which is really, really fine with me.
When we dealed with rules n regulations, it is a norm.

Yang tak normalnya bila ada yang tunjuk bijaksana posted MY CONVERSATION to the group. And queried (sounds accusing to me more r less).

Saya fikir
1. What discussed in private, shud remains there.
2. Should u know anything, it is not your darn business to leak it, because you should not pry in the first place.

As usual, saya memang tak ada bakat nak berdrama n play victim semua. Bagus juga dia dah tanya, dapatla saya mengeluarkan facts n figure n d not so right thing in d past which lead to my decision to do what I did.

"SALAHKAH saya bertanya.... yada yada.., Saya memang tak pandai... sebab tu saya letak jawatan.. saya memang tak nak sebarang jawatan...yadayada.." dia jawab lagi,
for others to see..

"Oh really? If I remember correctly, it stated in d meeting minute you wanted d post back in 2 years time..", I am just so fed up dengan drama, so I hope this will b d last.

Dia konar baring somemore.
Kot saya mude belieeee mesti saya lashed summore..

Tapi saya dah tua. Lagi pun Jie selalu pesan,
"Never blame people, blame d system instead".

That was what I did.
"Sorry if I offense anyone. I did not blame anyone in particular. It is d system we need to change",

Saya habis di situ saja.
Orang yang memberikan beliau maklumat yang saya kirimkan di private message itu bertanya "what shuld we do then?".

Saya beritahu caranya, orang itu tidak menjawab.
tapi si tukang nasi tambah beri lagi komen yang tidak membina.

Perjalanan masih berbaki 6 bulan. Kalau saya layan banyak sangat nanti hari2 saya makan prozac pulak..

Just my word of advice, kepada mana2 Ketua Derjah di luar sana.
Kalau belum bersedia nak lepaskan jawatan, jangan acah2bizi n lantik somebody else dengan harapan orang itu akan jadi your proxy.
Unless ko memang kenal dia bertahun hahahahahahaha

Bila dilantik, buatla kerja sehabis baik, jagalah nama baik sendiri.
Jadi bila satu masa nanti nak komplen, people wont ask about your track record.

Oh saya sokong TUN M, ( tiba2)

Seperti yang selalu saya tulis, tiada apa pun yg saya nak rebutkan dalam hidup ni. Jadi saya fikir saya tak perlu langsung nak berlakon, kipas mengipas nak naik ke atas. Saya cuma mahu habiskan penggal dengan servis yang menguntungkan d kids. Kalau panjang umur, lagi 10 tahun, mereka masih sudi menegur saya macam biasa, dengan penuh kasih sayang macam sekarang, cukup.

Saya sangat berharap dan berdoa Allah berikan saya kekuatan, ketajaman fikiran dan kesabaran yang tinggi untuk menjadi Ketua Derjah yang lagi seploh tahun bila saya kenang saya boleh berbangga dengan jawatan yang saya pernah pegang.

At d moment, d huge responsibilities humbled me.

No comments: