Wednesday, June 24, 2015

"Teacher, balik rumah, orang dah ramai datang"

Unlike d myth (in d kids minds only), tice diorang bukan superwoman. Lepas 40mins x 3 period bersilat with them, saya exhausted.
Selepas berjumpa few other people, submit itu ini, saya pergi jumpa Fid. She was in deep discussion with Tie n Ezazul. Saya tak peduli, terus saya baring atas brownish sofa, sambil ikut serta berbual.

Long after they gone, Fid n  I masih berdiskusi, strategi untuk menangis bersama. Tu our code to get a great result in SPM 2016.

Jangan kata makcik tak payung nak. Sampai bergolek makcik ni bincang strategi.

Abaikan all the payung thingy. Itu slanga remaja.
You might not remaja enough to understand.

Suddenly, Qayyum n another boy opened d door.

"Teacher, balik rumah, orang dah ramai datang"

Balik rumah is my x-rated expression when I asked students to go inside  their classroom. Their favourite passtime r wandering aimlessly n lepak in from of their class. 
Pergi main dalam rumah, I used to ask them.

N today, listening it from their mouth, heh....

Oh... today d parents came to sign d report cards.
Saya paksa mereka ambil gambar. Mereka malu2..

"Janganla... untuk kenangan katanya.." saya pujuk.

"Tice, diorang minta sharekan gambar Hari Interaksi tadi. Untuk kenangan katanya..." one of them sent whatsappp message pada sebelah petang.

Nampak tak permainannya? 

No comments: