Wednesday, August 12, 2015

Why so young?

Kembang kuncup hidungku..
perghhh...

Lebih baik saya tak tulis event apa yang saya hadiri.
Saya datang sebab saya nak belajar saja.
Little that I know my presence was translated as  kerajinan yang terlalu.
When in fact I make it perfectly clear, I just want to learn.

I do know most of them through board meetings and numerous state event. Despite saya anti-sosial kelas pertama,  I did know how to bring myself when surrounded by people. 
I mean,  either saya main games atau tidur.
I am good at both. Trust me.

While completing my games, a Punjabi lady came in and talked to an Indian lady. Being a good sportswoman myself (ehemm..) saya bersukan dengan bersungguh2.

Typical Malaysian, tak sah kalau bercakap tak guna bahasa rojak.
Kejap bahasa Tamil, Kejap English. Kejap Bahasa Melayu.
Saya memang tak ramah tamah.

"WHO IS SHE?" d Punjabi lady bertanya. Kalau dia belajar nuansa ayat, pasti dia tahu soalan itu sedikit kasar dan menyinggung perasaan saya. Saya pun tersentak dan terkebil2.

The Indian lady  ketawa terbahak2. "Look at her, she is so straightforward, boleh tanya who is she plak." dia kata, saya pun ketawa2 konpius.

"She is d Ketua Derjah... yadayada"" d Indian lady sambung. Mohtip dia nak petik jawatan sekali, is beyond me.

But d mentioned of my current post really had some positive effect on her. 
Heh..

"WAHHHHH... WHY SO YOUNG??" 
terus hati makcik berbonga-bonga...




1 comment:

myra_sofea said...

cessss...perasan