Tuesday, September 15, 2015

Jerebu Lagi

Acara tahunan.
Budak2 tertunggu bila IPU nak naik sehingga mencecah 200.
Boleh cuti sekolah.

Dia lupa kot.. nanti akan kena ganti. Kesihatan tak boleh diganti.
Sangat menyakitkan hati kan...


Hari ini sekolah di Selangor, Wilayah, Putrajaya dan Melaka ditutup angkara jerebu.
Saya boleh bayang anak2 sedara saya gembira sakan.
Mohtip?

Pagi tadi saya keluar rumah pukul 6.45pagi. Jerebu teruk, mata saya gatal2 dan sesak nafas.
Nak saja saya masuk rumah semula dan tutup tingkap sambil pasang kipas selaju-lajunya.

Tapi...
Someone had to work for living..
Stress betul  cuaca macam ni.

Mohon si penjenayah yang buat pembakaran terbuka didenda berjuta miliyar lagi.
 Honestly, saya tak tau miliyar Rupiah tu banyak mana..
Tapi dendalah teruk2 semoga menjadi teladan kepada yang lain..


Tiap2 tahun jerebunya pun...
agak2 la...

No comments: