Sunday, September 06, 2015

Menyampah betul bila orang mengumpat...

Tapi saya pasang telinga, sebab yang bukak thread tu cakap dia tak nak sebut nama, cuma ceritakan ketidakpuasan hatinya saja...

Satu hari mereka ada boss baru. Boss itu tak suka mereka n said they r lazybum.

"No u r not!", saya terjerit kecil, saya tak berlakon. This pembuka thread is a workaholic sampai saya rasa tak cukup kaki nak ikut serta.

"Dia cuma dengar feedback dari seorang, n this particular person was so complacent, when in fact orang bawahan dia pun menangis tak tahan dengan dia. I gave suggestions, dia rejected, d next year dia ikut tapi bila berjaya dia kata itu idea dia".

Kami berlima masa mendengar luahan hati beliau. Saya tak pasti mereka boleh agak atau tidak siapa yang dimaksudkan.
Tapi complacent n curi idea orang ngaku idea sendiri n g buruk2kan orang pd orang lain is sooo KC.

"Tapi mereka menang anugerah yadayada kan?", saya sengaja pancing clue (?)
" After u go under for a year, then next year bolehla naik tinggi", dia jawab.

Dia cerita lagi feedback tak puashati. Saya takde niat nak penuhkan kepala dengan masalah orang. Jadi semua tu saya biarkan dibawa angin sambil saya menghayati melodi indah dari piano. Sedap2 lagunya pun..

"Now, dia dah transfer. Bila I visit, boleh pula dia tarik tangan I n macam mesra n tunjuk pada other staff", dia sambung.. terbantut saya menghayati lagu "Unbreak My Heart".

So KC..
Very KCish

"Tapi I m not d one who can forget easily", katanya lagi..

Saya tergelak kecil.
Para lindungan kaabah pasti akan nasihatkan, sucikan hati, jangan ada hasad dengki, bermaaf-maafan sifat terpuji yadayada.

Lupa kot nak buat homework, siapa yang aniaya siapa.
Kalau betul Islamic, pergila tegur orang yang curi idea n ngaku tu idea dia, yang buruk2 orang di belakang, yang complacent,
ni tak... bagi nasihat pada orang yang dah lama fikir buruk baik tindakan dia.

That is y saya berdoa tak termasuk dalam puak lindungan kaabah.
Tak hingin saya nak nasihat pada orang yang tidak memerlukan.
Tunjuk suci tak bertempat namanya tu....
Saya cuma dengar dan kata..

"I m sure u will know how to deal with this kind of people".
"Definitely!" dia jawab dengan senyuman.

The truth is dia jauuuuhhhh lebih berusia dari saya.
Jauh lebih tinggi kelulusannya.
Dia juga superior saya.

Lega hati saya,
saya fikir, dulu KC bullied me because I was an easy prey.

Younger
Single
Lone Ranger.

Rupanya dia tak pernah pilih bulu.

Dengan a team of superiors pun dia lanyak sekali.
Saspekkkk!


No comments: