Sunday, September 06, 2015

Minggu depan UPSR

Ini tradisi. Setiap kali UPSR, seboleh mungkin saya akan pergi jumoa anak sedara. Sokongan padu katanya..

Tahun ini Daniel, Alia n Aisa yang jadi calon.
Daniel jauh sangat.... 
Jadi Mak Andak diorang pergi Kelang sajalah..

I bought ayam so good bucket. Nak jimat.
Untuk calon a different set. Barulah special.
Alia had tuition classes.

So I checked Aisya's progress.
Saya sangat2 puas hati dengan pengajaran cikgu dia.
Cuma bahagian MCQ tu je yg nampak sangat anak sedara saya ni x ada strategi.
Mereka berdua sekelas, saya assume Alia pun bagus juga.

Tahun ni Ilman akan ambik Pt3.
Ilman kata dia selalu dapat E. 
Takkan kelas no 2 pun dapat E? Saya x puas hati. 

"Baca dan translate", saya suruh. He did. Quite well.
From my experience, he does not deserve an E.

I spent 2 hours to brief him on essays. 
Surprisingly, dia mendengar bersungguh pulak..

Once done. Saya nak balik terus.
"Iman tak paham soalan Section A  tu" dia tanya pulak..
Laaaa... benda senang sangat, x sampai pun 10 grammar rules yang diuji. Amende yang susah sangat saya tak paham..

Jadi saya tunjukkan rulesnya. Buat sama2 on d first module.
Module #2 dia buat sendiri dapat 8/10. 
Yang satu lagi tu passive form, saya memang tak mahu ajar, takug dia confused dengan continuous tense. Biar dia hadam satu, satu dulu.

Saya balik dalam pukul 8.30malam.
Lapar gila, sebab bila Nik dan Anjang tanya nak dinner tak, saya cakap saya nak makan kat no12A.
Masa tu saya ingat saya akan gerak balik pukuk 6 petang.

Manalah saya tau Ilman beria nak tuition ngan mak andak dia..
Anyway... mak andak pun gembira juga.

Sampai rumah pukul 10.40p.m. 
Lapar jugak.
So I had toast with peanut butter

Then dozed off..
Semoga my nieces n nephew akan dapat 5A.

No comments: