Thursday, September 10, 2015

seumur hidup ke macam tu?

Semalam kawan saya bisik lagi.
Someone is really blow her top.

Siapa?
Saya tanya sambil ketawa.
 Drama in-laws dia selalu buat saya ketawa sesorang.
Saya fikir dia cerita dengan saya seorang saja kot, sebab bila ada orang lain mendekati kami, jadi dia tukar topik. Which I appreciated so much.

Tapi sebab ceritanya sangat kelakar, jadi saya tulis di sini, untuk ingatan dan sempadan pada diri sendiri.

Isteri adik iparnya pergi holiday bersama dengan keluarganya. Dia post few pics kat efbi. 
Kakak iparnya (kakak suaminya) sentap dan terus update status  di efbi,  betapa kurang sopannya pergi holiday  tapi tidak membawa ibu bapa mertua (read: ibu bapanya) bersama. Panjang lebarlah statusnya dengan diakhiri, "nak nasihat dah besar panjang...yada yada".

Me : Psycho. Why not dia je yang bawak mak bapak dia pergi holiday, instead of hoping in-laws?
My pren: Heheheehehe.. ada lagi yang lebih kelakar...

At the same time, her brother balik kampung, so the sister pun dah update status cenggitu sepatutnya tender apology la kan.  It turned out, her bro did not go because he was working. Tapi dia relaks je buat muka tak bersalah. Takder effort pun nak delete status ke hapa.
So, ipar2 yang pernah dia bagi 'nasihat' di efbi  pun bagi 'ucapan alu-aluan' yang suam-suam padanya. All this while, mereka diam saja, now sudah tak tahan mungkin.

Hahahhahahhhahahahahha
All this while, bila dia update status ala2 playing victims,  people jumping to back her up,  mohon sabar cenggitu, n d in-laws normally x berbunyi pun out of respect to d elder.


This time around.
hahahahhahaahhahahahahahha
Camna la agaknya she will face her friends..


Some quarter will say, "tu la semua benda nak share, show off la tu kan dah jadi gaduh",
but I think, hanya orang yang pyscho saja yang sebok nak belek wall orang kemain lepas tu update status lindungan kaabah.

Get a life!

No comments: