Saturday, October 17, 2015

A day to remember

It was Tuesday, d day I asked my mom whether she will b free on Maal Hijrah. Lately, my mom's schedule padat sikit with
1. Pergi kelas agama
2. Marhaban
3. Kenduri kahwin
4. Ziarah/uruskan orang meninggal

Saya fikir, mak korang pun cenggitu juga schedulenya.

Mak saya jawab, "xda apa he nye."
So the next day saya bangun, terus masuk dapur. Pesennya, mak saya kalau nak ke mana2 mesti dia siapkan sarapan pagi dan lunch, so dont me blame kalau saya gumukk..

Nasi, ikan bilis tumis, hard boiled egg and fried chicken, tak sampai sejam boleh siap. I sliced cucumber untuk memberi sentuhan kantin sekolah kepada masakan saya itu. Gitewww..

Sementara tunggu mak menyidai kain, saya kemas rumaH.

After my mom finished a bowl of oats, we went out. For some unknown reasons my mom nak pergi Tanjong Malim.

We went to d wet market n looked!


ada  florist rupanya n kat depan kedai ada jual sayur segar. Mcm best je .

Then we went to a day market before another pit stop, TF Behrang 2020.

We had lunch@ Slim River.

Normally,  my mom suka bbercerita but this ⌚ she dozed off most of d time. She was not as quirky as before.

Makcik sedihhhs.

Jadi petang tu saya memasak lagi..
Mee kari pulak, for dinner.
Entah..

No comments: