Friday, October 23, 2015

Ada personal driver tak? #2

In 2009, when someone retired, I was supposed, by right to take over d duty. Tapi d upper echeleon chose someone else.

"Why?" saya tanya. Tapi jawapan tiada. Saya rasa sangat teraniaya.

D only compensation was, due to d technical problem, d retirement was cancelled.  Seeing dat particular person, terpaksa left that room, was well... Weird!

I still meet that people who sidelined me occasionally. Hahhahahhaha...

Nobody say sorry or anything, saya fikir mereka pun dah cukup malu dengan apa yang berlaku, jadi saya 👌.
Seumur hidup tak pernah jumpa lagi orang yang dah bersara tak jadi.

Cuma semalam, someone with more power than norizan adnan kasi nasihat on ⌚ management.

"i bagi nasihat to u because as a leader you must manage ur time well. By a leader I mean not juz Ketua Derjah, u might b....... "

Dia sebut beberapa posts.
Mungkin dia saja random.
Mungkin dia tak kenal siapa saya lagi.
Jadi saya hugged penasihat itu n cakap
i lap u saja.. Hahhahwh

All d posts (Mcmla banyak beno) I hold now were thrown to me dan saya menerimanya dengan muka sardin n balik rumah saya menangis sampai tertidur.


People wanted to topple me n saya bertahan sebab saya tengok diorang macam nak sangat sambil buat perangai macam childish, heh...x kuasa saya nak kasi.aih hhahhaha...
They did.things yang sangat menyinggung hati saya.
 Tapi I have power, they r not.. Hahhahahha
. Toothless dog can never bite me. Hahhahaha. (gelak 😈)

Another task with more power tidaklah saya kisah pun. In fact, since d person yg sidelined me is in d comittee now, saya berharap dia tidak lupa mengulang sejarah 2009. Saya 👌 je.
As I always mentioned in this blog, xder benda pun yang saya nk rebut dalam hidup ni.

If... There is a place for me, saya berdoa, biarlah saya.jadi Ketua derjah besar, bigger than him. Saya berharap dapat menunjukkan kepada beliau,

A good leader must b fair just.

Provided, d post comes with a personal driver
Else..
 I prefer to be a babysitter for life.




No comments: