Monday, October 26, 2015

Kat Chennai ada jerebu tak?

Tadi saya menonton Chennai Express. Ni kali kedua. Kali pertama saya tengok masa part Shahrukhan a.k.a lari naik scrambler.
 MUNGKIN saya tertidur juga, atau..n entah saya dah lupa.

Tapi pemandangan tu sangat cantik. Ada jembatan, sungai n laut semua. Saya suka.
Saya pun suka tengok culture negara orang.

Kali ni semua lagu ada subtitle. Barula boleh menghayati. Tapi ending sangatla mengecewakan. Orang India memang mahukan kesudahan yang gembira ye?

Padahal realiti hidup tak begitu.

For instance, dapat cuti tiba2 patutnya gembira. Tapi we were not. 
musim exam. There r so much revision n drilling to do.
There's PT3 marking n taklimat too. Cuti r not, d taklimat is still on. By certain date, d pentaksir will come to double check.

At d same time, d netizen posed some nasty remarks about d teachers privilege of having holiday while d rest of d nation have to brave d toxic particle in d air.
It hurts.

So, semua ke hidup ni berakhir dengan riang ria?

On d 2nd thought, macam x sesuai je analogi tu.
Saya bab2 bermadah berhelah ni memang ke Laut Hindi sikit.

Its 2a.m, n I can't sleep. Kalau saya tau ending Chennai Express tu macam tu, baikla saya tidur dari tadi...

Atau saya re-heat leftover brunch tadi.


P/s lapar kot...


No comments: