Monday, November 23, 2015

5A je kot.

It is so funny sometimes when people keep saying getting 5As didnt ensure a bright future...

Diaorang tau tak cecekgu kat SK Bukit Naga n SK Hussin Dol berhempas pulas nak kasi anak murid betul2 bersedia sampai dapat 5A?
Diorang tau tak pengorbanan kakak saya, hantar anak sekolah pagi n petang, hujung minggu hantar tuisyen, kadang-kadang buat makan2 untuk kumpulan belajar anak2 sedara saya tu..
Diaorang tau tak abang2 ipar saya bersengkang mata, nak cukupkan wang belanja.

Hamboii.. Tak dapat A pun boleh berjaya katanya...
Berapa persen yang berjaya tu?

In other I m saying, Daniel and Aisya got 5As. Thanks to d makcik kantin, pakcik guard n semua2 la termasuk YDP PIBG.
Anak saudara saya yang sulung tu saya fikir dia cerdik juga, tapi tak dapat 5a pun, sampai sekarang saya tak habis mengungkit.

Nak produced 5A students, bukan boleh sensorang, mesti sokongan semua staff dan ibubapa. Persekitaran yang kondusif tu penting. Cikgu yang berdedikasi lagilah penting.

A week before upsr, saya pergi menziarahi Aisya dan Alia. I checked their English exercise books. There n then, I knew both my nieces will get A.

Being a babysitter myself, of course I can sense whether d child n d teacher had put a lot of effort or not.

Therefore, when Alia got 4A 1B, saya rasa ralat sebab she got B for Science, her favourite subject.
Sangat sesuatu di situ, but I am sure, Alia had put so much effort.

When d child had given their heart n soul, but still didnt get straight As
Masa cenggini baru la kita cakap..

Laaa UPSR je kot...
Pakcik dulu satu pun tak ada A, nengok pakcik sekarang..
Pakcik kayoooooo

(sambil pusingkan kunci Ferrari kat ibu jari dan sorokkan fakta kereta itu 10th hand dan minyak habis kat highway sebab fuel tank bocor

No comments: