Sunday, November 29, 2015

When d long grass does not bother me anymore...

"Dik... Panjangnyaaa rumput rumah ko ni", commented Nik when she stopped at #12A this afternoon.

Comment is an inapt vocab.
I could sense rasa kasihan in her voice melihat betapa serabutnya kehidupan adiknya seminggu dua ini.

" Jangan sentuh barang Mak Andak", she told Ecah n Izlan. Nampak x betapa selebetnya kehidupan. Which is true, kalau misplaced,  mau saya meraung tepi balai polis 4 hari 4 malam kot.


The thing is I m in d middle of doing something serabut.
Sangat serabut.
To top it all, sebab saya selalu outstationed, there r piles of pending tasks at work.
Jadi dabelll serabut di situ.

Orang lain semua dah submit, haruslah mokcik tertekan.

I do not invite them for lunch. Sebab saya pun makan ala kadar saja sehari dua ni.

Nasi goreng for brekkie, Spag for lunch n mac cheese for dinner. Tetiba gas habis. Mungkin saya makan beskut je lepas ni.

Saya tapaukan mereka Jack n Jill potato chips saja. Syukurlah abang2 ipar saya tu sejak azali tidak banyak mulut. Jadi kemungkinan dia nak mengeluarkan kata2 yang menyinggung perasaan memang tidak.

Once they went back, saya merenung keluar jendela. Kenapa saya x perasan rumput tu dah setinggi 120cm?.
Kenapa saya xder perasaan sedih pilu macam selalu?

Maybe sebab terlalu nak kejar dateline kot..
Maybe I have too much at hand now.

At 7p.m I got a message from Jo.
For d first time I got good review.
Saya rasa nak melompat ke langit biru.
Been worried sick waiting for d review.

But then,
There r two more reviews to go.
D last one will b d scariest, ai tell yu.

Meanwhile,  d grass can live happily..


No comments: