Friday, February 19, 2016

26/2016

Kurang tau rahsia kapkek yang sedap?

Kasi kat budak form 1, pagi2 sebelum diorang masuk kelas. Gerenti dua tiga tahun pun mereka x lupa.

X caya?
Dulu2 saya rajin buat kapkek n kasi pada budak2. Saya memang bakat memasak ke laut dalam.

Budak2 ni kadang2 request suruh baking, saya layankan je. Cuma Last year macik kena ikat peruĊ¤
Besides,  macam bizi pun ye...

Sampai tahun ini masih ada yg request lagi.
Rindu katanya...

Pagi tadi I woke  at 5a.m n mula bersilat. By 6.30a.m siaplah kapkek tu.
Gigih!
Saya tapau n I asked Fitri anf Am to take as much as they waNĊ¤.
Budak berdua ni lah yg selalu jumpa n ckp nak sgt kapkek..

The rest, I brought to d Girls.
I remembered 3 year ago,  when I gave d cuppies,  muka masing2 sstress out je.

"Teacher, kita nak satu boleh x?", asked a girl.
"Memang untuk awak lagi ni...", saya cakap ala2 Jamie Oliver katanya...

Makcik tacing bila tengok mereka berebut( considering mereka ni dulu x suka sgt makan banyak).

I tot tu lah paling hebat penerimaan terhadap kapkek yang x berapa menjadi tu.

I was wrong.
Another 2 Boys whom i never teach  but used to get dan cuppies sebab mereka duduk dibarisan nearest to d car Park, datang meluru dari jauh.

"Saya nakkkk juga. Bolehkan Teacher?", tergamak dia tanya.
"Mestilah boleh," makcik jawab dengan hati berbunga2.

The look on their face....
Priceless...

Tapinya, mungkin sesuai dengan usia, deria rasa mereka pun dah upgrade juga.
Mungkin..

Mungkin seharusnya biarkan mereka tenggelam dalam kenangan 3 tahun dulu, when even kapkek ala2 baling ke dinding pun sangat sedap ditekan mereka

Heh2?
Hee



No comments: