Tuesday, February 02, 2016

18/2016

Macam orang lain juga, saya fikir, tahap kesibukan saya sedikit annoying.

Lagi annoying bila orang keep asking what m i up to now. Lepas beritahu d difficulties n all, x la pulak dia nak hulurkan bantuan.

Then I stopped buang masa talking to dis kind of jerk. Heh..

Few quarters gave suggestions.  Takat suggestions,  google is a better choice kekdahnya. Takat modal gigi n lidah,..

In d end, d big day came.
R guests came n it runs smoothly.
Sampai sudah, nobody say thank for d time n effort d girls n i had put in.

Yang x boleh bla... Masa kita macam nak mati buat kerja, langsung x tunjuk muka, tanya khabar lagikan tidak, tiba2 muncul jadi guest of honor.

"Whattt? Go n mintak sumbangan from him", saya suruh d girls.
Menggigil -gigil budak tu pergi.
"Tengoklah kalau ada duit lebih", dia jawab sambil tersengih n refused to attend d tea lepas tu.

For years dia jadi lindungan kaabah n parasit I, juz couldnt take anymore.

"Boleh x bagi sumbangan RM__?", saya tanya d next day.
"Ada x kertas kerja?" dia tanya bermanis muka.
"Tak ada." saya jawab tegas.
"Buatla kertas kerja boleh mohon....", dia tunjuk pandai..
"Saya minta sumbangan peribadi. Boleh bagi ke x boleh?", saya tanya dengan garang.

Dia bagi RM50. Saya ambil dan cakap terima kasih.

Bertahun2 setiap program saya serahkan kertas kerja, siap dengan belanjawan, program jalan, dia langsung TAK PERNAH membantu. Dia tersengih di depan kamera sampaikan hadiah.
Semua itu duit saya. Setiap sen duit saya.

I will do anything for d kids.
Tapi yang parasit Lindungan kaabah ni saya fed up.

Satu hari 2 tahun dulu, I talked to him about money matters. Dia mengelak n x mau ambil port. Saya tetap teruskan program, semampu poket saya.

That was d time I decided he would never b passenger in my program again.
Either dia sumbangkan tenaga. Atau wang ringgit.
Else, why bother?

5 tahun tanggung biawak hidup cukup kot.



No comments: