Wednesday, March 16, 2016

Tiada rasa

Satu hari ( unspecific day), someone I know tanya kalau saya ada masa nak berbual. Kebetulan saya free.. Tu ayatttt...
Sebenarnya saya selalu ada masa untuk mendengar jika diperlukan...

Jadi kami pun duduk berbual.
dia menangis bercerita tentang kawan yang jatuh sakit. Dia sedih.
Dulu, lama dahulu, bila saya jatuh sakit kawan ini juga yang selalu membantu.
Saya x ragui keikhlasannya. Hatinya memang mulia. Sebab itu walau berjuta tahun, kami masih setia berkawan.
Bila dia menangis kata dia sakit ( padahal tak membawa maut pun),  satu hari saya menangis sampai tertidur.

Cuma kawan yang dia sebut tu adalah a fair weather friend. 

Bila saya jatuh sakit, lama dahulu I overheard dia bergosip.
Ayatnya lain,  tapi lebih kurang maksudnya that is balasan sebab perangai huduh saya hahhaha..
Perangai saya memang huduh, so saya abaikan..

Beliau sangat rapat dengan saya, semua orang tau saya sangat skema dalam banyak urusan. Dia bent d rules Behind my back. for others,  dia lindungan Kaabah dan saya adalah penjarah.

 Kalau dia x setuju dengan sesuatu dia boleh beritahu secara peribadi, tapi tidak. Dia pilih berurusan under d table. It tarnished my reputation. Dia tak pernah peduli hal orang. Dia fikir dia terbaik mungkin.

Cuma bila tutup akaun, akaun x tally, dia x pernah ambil tau. Bila dia tinggalkan kerjanya, messy...
Saya tak ada keperluan nak bercerita ke sana sini. Saya cuma doa Allah limpahkan.kesabaran yang tinggi je.

Dia bermulut manis dengan semua orang. Which is good, tapi dalam masa yang sama ambil paperwork tunjuk kat boss padahal nama dia Xder pun dalam committee,  kau dah kenapa?

Saya melayan semua orang depends on their attitude. Mak saya ajar bukan semua orang boleh dibuat kawan.  Bila berkawan kena beri yang terbaik. Tu mak saya ajar.

Tapi dia bawa gossip, norizan x boleh ( berkawan) dengan orang itu orang ini.
Whatdehelleberry?
Sama ke berkawan dengan bercakap dengan orang atas urusan kerja?
Sangat pprt saya fikir sikapnya itu.

Saya takkan berkata buruk tentang kawan di belakangnya. Kalau kawan, cakaplah di depan. Dia sering berkata buruk tentang kawan rapatnya. Tentu saja hal ini menakutkan saya.
Entah 2.....

Dia merajuk. Bila merajuk dia menyindir.
Saya perempuan. Apa kes saya nak melayan pompuan merajuk?
Mak saya merajuk pun saya Xder pujuk, (lepas g shopping, kira setel).
Fauzi Ishak yang lebih saya sayangi itu juga tak pernah merajuk dengan Norizan Adnan. Kawan2 je kan... Nak merajuk dengan kawan kau dah kenapa?

Cerita pasal sindir-menyindir... Banyak betul. Adakalanya dia sindir saya di depan orang. Dia fikir itu lucu.
Saya selalu cakap, " oooo kita berpura2 je x kecik hati", sambil ketawa..

Dulu, lama dahulu bila ada hal penting, dia antara orang pertama yang saya beritahu. Lama kemudian, baru saya perasan, d fefeling was not mutual. I was not included in most part seperti outing, gossip terkini hahha n any family event.
There, saya simpulkan, saya bukan la wujud dalam randau sahabatnya. Slowly I distanced myself.

Saya duduk di sekolah berasrama bertahun. Bab adab berkawan, kawan baik, kawan biasa kawan yang harus dielakkan adalah nasihat wajib mak dan ayah saya setiap kali persekolahan dibuka selepas cuti panjang.

Dalam berkawan, jangan fikir semua orang suka dengan kita.  Kita harus jadi kawan yang terbaik barulah orang mahu berkawan dengan kita.

Bila dah berkawan, jangan makan kawan, pepat diluar rencong di dalam. Jangan ambil kesempatan di atas persahabatan.
Jadilah kawan yang setia, yang selalu menyenangkan hati kawan.

Jangan sesekali nak outshine kawan, because in order to that ko akan 'terpijak' kawan sendiri.
Once u did that, I m so sorry..
you are so finish.

Back to d story, saya mendengar saja kawan saya bercerita. Menambah tidak. Mengomen pun tidak.

The betrayal cuts deep.
Jadi saya x boleh nak menangis dan bersimpati ke apa.
Kalau dia menghubungi saya dan minta bantuan,  saya akan sentiasa cuba memberi yang terbaik.

Tapi kalau nak harap saya terhegeh2,  memang tidak akan terjadi, unless to those whom I considered a FRIEND


4 comments:

ninest123 said...

burberry outlet online, nike free run uk, nike air max, ray ban uk, michael kors outlet, nike blazer, mulberry, nike air max, sac guess, air force, vans pas cher, michael kors, kate spade handbags, converse pas cher, abercrombie and fitch, true religion outlet, ralph lauren uk, timberland, hermes, nike roshe, michael kors outlet, michael kors, hogan, ugg boots, nike air max, new balance pas cher, michael kors, michael kors outlet, coach purses, michael kors outlet, oakley pas cher, coach outlet, lacoste pas cher, true religion jeans, ugg boots, hollister pas cher, true religion jeans, michael kors, tn pas cher, coach outlet, vanessa bruno, hollister, north face, true religion jeans, michael kors outlet, burberry, ray ban pas cher, lululemon, north face, replica handbags

ninest123 said...

s5 cases, jimmy choo shoes, herve leger, ralph lauren, iphone 6s cases, p90x workout, nike huarache, chi flat iron, iphone cases, wedding dresses, lululemon, iphone 6 cases, vans shoes, mac cosmetics, iphone 5s cases, nike trainers, babyliss, celine handbags, birkin bag, baseball bats, hollister, iphone 6s plus cases, abercrombie and fitch, hollister, ferragamo shoes, ipad cases, new balance, beats by dre, giuseppe zanotti, nike air max, asics running shoes, mont blanc, north face outlet, nfl jerseys, mcm handbags, reebok shoes, north face outlet, iphone 6 plus cases, soccer shoes, soccer jerseys, longchamp, valentino shoes, nike roshe, oakley, timberland boots, louboutin, ghd, bottega veneta, hollister, insanity workout, instyler

ninest123 said...

ugg pas cher, thomas sabo, coach outlet, louis vuitton, moncler, moncler outlet, montre pas cher, lancel, moncler, canada goose outlet, pandora charms, karen millen, doudoune canada goose, ugg,uggs,uggs canada, louis vuitton, wedding dresses, marc jacobs, canada goose, louis vuitton, hollister, pandora jewelry, moncler, juicy couture outlet, barbour, swarovski, pandora charms, converse outlet, louis vuitton, moncler, swarovski crystal, moncler, ray ban, sac louis vuitton pas cher, toms shoes, moncler, canada goose, ugg boots uk, gucci, replica watches, barbour jackets, supra shoes, juicy couture outlet, canada goose, pandora jewelry, canada goose, canada goose outlet, ugg,ugg australia,ugg italia, bottes ugg, links of london, moncler, canada goose uk

ninest123 said...

air jordan pas cher, ralph lauren pas cher, burberry, sac longchamp, longchamp, tiffany and co, ray ban sunglasses, prada handbags, louis vuitton, air max, longchamp outlet, prada outlet, nike roshe run, uggs on sale, louis vuitton, ray ban sunglasses, nike free, nike air max, oakley sunglasses, oakley sunglasses, louboutin pas cher, oakley sunglasses, louis vuitton outlet, polo ralph lauren outlet, cheap oakley sunglasses, ugg boots, jordan shoes, louboutin, tiffany jewelry, nike outlet, oakley sunglasses, longchamp outlet, kate spade outlet, replica watches, louis vuitton, christian louboutin outlet, louboutin outlet, longchamp pas cher, gucci outlet, nike air max, tory burch outlet, louboutin shoes, polo ralph lauren outlet, replica watches, michael kors, chanel handbags, ray ban sunglasses, louis vuitton outlet, nike free, ugg boots