Friday, April 15, 2016

Tahun depan saya MESTI dapat APC

Mesti! Saya dah mulakan usaha dari semalam.

Jadi pagi ni few people tanya pasal kerja yang saya tak buat.

" tak tau ke macam mana?", dia tanya baik2.,
"kita x mau jawab Kak. Kita nak buat2 tak tau je", saya jawab.
"Habis tu kalau Xder orang buat, takper ke?" dia tanya dengan hormat.
"Tu yang dapat APC tu x buat pun, kita x nak buat, tahun depan kita mesti dapat apc juga..masa tu jangan mintak kita belanja ye", saya jawab dengan senang hati.

Saya buat lawak macam yang diorang selalu buat.


"Ijan x puas hati dengan (orang) yang mana?", dia tanya. Bunga2 nak bergosip.
Honestly. Saya peduli pun tidak.
Jadi saya ketawa saja.
Few people saya pergi ucapkan tahniah. Those who I did not, means I beg to differ kekdahnya.


Eh.. Serious pulak derang ni...
One even came n wanted to slow talk.
(Macamlah saya baru kenal dia semalam. Heh?)

Hekelllehhhhh...
No, I told her, I have no comment.  I insisted dat I will never answer such question.
The thing is, I just couldn't care less.

Saya lebih takut kalau terambil hak orang.

Besides, kalau dah geng lindungan Kaabah tu pergi kat boss n komplen about dari hal suratkhabar je pun sampai la pakai tudung kain langsir (hahahha) manalah maunya nak dapat appraisal bagus.
Thanks to them.

Jadi selagi mereka wujud, bolehlah saya fokus nak buat kerja kerana yang di atas sana, sebab nak kejar APC mmg konfem x layak.

Dan saya harap geng Lindungan Kaabah itu akan terus prosper di dunia ini, sambil acah2 "aku tak nak (Anugerah ituini/APC),  tapi orang dah bagi aku ambikla".

Kalau saya ada kuasa, saya pun akan bagi semua anugerah pada mereka,
 so that hati mereka akan girang dan tenang, jadi tak payahlah mereka aniaya orang lepas tu suruh pulak semua orang muhasabah diri sambil petik ayat Quran 4,5 mukasurat.

Back to d topic.
On my way out, someone asked me about something.

Dat something which makes me So furious yesterday.
Damn furious,  saya terus balik rumah n menangis sepanjang jalan.
Blardyyyyyyyyyyy helleberry, saya mencarut dinding yang tak berdosa.


But today, d two of them, tanya soalan yang sama. Fishy...
They even go at great length to avoid bringing up d topic.
Instead, they asked about something else, langsung tak sebut sebenarnya saya dah terlewat submit.  My fault.
I hv a hunch mereka berdua berpakat to help me out.

I think I m 100% positive when d ones who ignited bola2 api itu called few times.
I don't have to pick up to know what transpires it.

Jadi saya balik rumah, dan menangis lagi.
How could I b so ungrateful to these caring n helpful person?

 They've been nothing but supportive from d day we met.

Did I say nak bertanding rebut APC next year by not doing my intended task?

I must b crazzyyyy..
How could I do that to these two beautiful People?

Jadi, dengan ini saya nyatakan dengan jelas dan in public,
Saya x jadi nak bertanding APC next year.
Saya nak siapkan kerja yang saya tak mau buat tu..
Mereka berdua lagi sebok, tapi ada masa nak tolong saya.
Takkan la saya yang babysitter gred E ni pun sibuk sangat sampai nak buat hal semudah tu pun x boleh


I realised, I had something money can't buy.
It is really up to me to keep it or break it.

Thanks buddies.
#nangesss






5 comments:

afizahariz said...

A shoulder to cry on

Kengkawan said...

rakan sejati

ninest123 said...

s5 cases, jimmy choo shoes, herve leger, ralph lauren, iphone 6s cases, p90x workout, nike huarache, chi flat iron, iphone cases, wedding dresses, lululemon, iphone 6 cases, vans shoes, mac cosmetics, iphone 5s cases, nike trainers, babyliss, celine handbags, birkin bag, baseball bats, hollister, iphone 6s plus cases, abercrombie and fitch, hollister, ferragamo shoes, ipad cases, new balance, beats by dre, giuseppe zanotti, nike air max, asics running shoes, mont blanc, north face outlet, nfl jerseys, mcm handbags, reebok shoes, north face outlet, iphone 6 plus cases, soccer shoes, soccer jerseys, longchamp, valentino shoes, nike roshe, oakley, timberland boots, louboutin, ghd, bottega veneta, hollister, insanity workout, instyler

ninest123 said...

ugg pas cher, thomas sabo, coach outlet, louis vuitton, moncler, moncler outlet, montre pas cher, lancel, moncler, canada goose outlet, pandora charms, karen millen, doudoune canada goose, ugg,uggs,uggs canada, louis vuitton, wedding dresses, marc jacobs, canada goose, louis vuitton, hollister, pandora jewelry, moncler, juicy couture outlet, barbour, swarovski, pandora charms, converse outlet, louis vuitton, moncler, swarovski crystal, moncler, ray ban, sac louis vuitton pas cher, toms shoes, moncler, canada goose, ugg boots uk, gucci, replica watches, barbour jackets, supra shoes, juicy couture outlet, canada goose, pandora jewelry, canada goose, canada goose outlet, ugg,ugg australia,ugg italia, bottes ugg, links of london, moncler, canada goose uk

ninest123 said...

air jordan pas cher, ralph lauren pas cher, burberry, sac longchamp, longchamp, tiffany and co, ray ban sunglasses, prada handbags, louis vuitton, air max, longchamp outlet, prada outlet, nike roshe run, uggs on sale, louis vuitton, ray ban sunglasses, nike free, nike air max, oakley sunglasses, oakley sunglasses, louboutin pas cher, oakley sunglasses, louis vuitton outlet, polo ralph lauren outlet, cheap oakley sunglasses, ugg boots, jordan shoes, louboutin, tiffany jewelry, nike outlet, oakley sunglasses, longchamp outlet, kate spade outlet, replica watches, louis vuitton, christian louboutin outlet, louboutin outlet, longchamp pas cher, gucci outlet, nike air max, tory burch outlet, louboutin shoes, polo ralph lauren outlet, replica watches, michael kors, chanel handbags, ray ban sunglasses, louis vuitton outlet, nike free, ugg boots