Thursday, April 21, 2016

Birds of d same feather....

Hari tu saya tanya Lava pasal bagaimana hendak membeli kaki payung. Tapi dia punya sagesyen macamla dia baru kenal saya semalam.

Sudahnya dia kata, " perempuan2", heh...
Saya perempuan yang x melawan cakap, jadi saya ambil bantal, tutup muka, nangis hingga tertidur.

Besoknya saya ada exam. Saya berkira2 nak g ke Ace atau Houz tapi saya tak reti nak cakap dengan orang hardware tu..
Ok saya memang pompuan sejati.

D next day, saya saja tanya khabar abg bro bila dia tanya saya nak sesuatuke?
 Dia kata Lava yang cakap n "mula dia cakap pasal kaki payung tu aku dah tau dah ni mesti zan yang nak",

Saya pompuan yang predictable. Tak payah cakap pun orang tau saya nak apa kot..

"Lain kali x payah nak susah hati. Nak apa je cakap..", abang bro memang baik, tapi saya sangat pemalu kot bab cenggini.
It took me years nak bukak mulut (n hati hahhahahha) dengan Lava.
Takat mintak tolong alihkan keter saya ok lagi..

Abang Bro sebut barang yang dia perlukan, saya ajak Jiha n Mai g kedai hardware n beli. Kejap je Abg Bro buat. Lorr... Senang je rupanya..

Saya beritahu Abg Bro saya tak tau nak tolong. Dia pun ckp x payah tolong sebab senang je kerjanya..

Saya ambil bulu ayam dan mula mengemas meja Lava. Bersepah betul pun.. I noticed there r boxes which weren't there in d first place. Things from his old room.

I thought he said d room was given to him. He had discussed with his New besties, how to convert d room.

Honestly, dah banyak kali saya terserempak mereka berdua ( d besties) spent time early in d morning.
Dulu, when I reported about soklan bocor, d New besties snapped at me in d meeting room. Lava was d ones yang called n cakap he didn't approved what d besties did.

Saya kisah pun tidak, saya lebih geram kenapa Lindungan Kaabah boleh playing victims pulak. Padahal saya cakap dengan evidence kot. Kalau evidence tu x valid, tunjukkan yang betul, tapi tak...
 Quote ayat Quran segala...
Untungla jadi orang Islam, x payah buat kerja, tapi gaji dapat,  pun boleh masuk syurga... ( heh?)


Funny enough, Lindungan Kaabah tu pun bff Lava juga.

 D next yr the besties was appointed to replace me. I have nothing against d besties,tapi sangat paradoks la Lava ni, kata x suka tapi...

ThIs time around,  I dare not think what his friends will do should I get that room instead of him. I dare not think what Lava tried to scheme behind my back.

Yang dulu itu pun masih beri nightmare hingga sekarang, kalau mereka kenakan saya lagi, entahlah...
Harap2 saya sempat lari jauh sebelum...


On my way out, I saw his space was occupied by that Woman.
I almost laugh out loud.

Even after he said takder apa2...
Hahhahhahahhaha
Dia nak tipu siapa sebenarnya?


My friends were right...
Jangan mudah percaya (cakap Lava)
Juz wait n see..


After years,. Saya tetap juga perempuan
Yang Lava x kenal.
Saya tak mau bermuka2 juz so people will help me out, will like me more or will look up at me.
Tak pernah seumur hidup saya buat begitu, n I wont start now.

He never knows me.
Tapi saya fikir, I know him like d back of my hand.
Jadi sebelum pisang berbuah dua kali,
Saya angkat kaki sajalah...


Cerita terhenti di sini.
Yang tinggal cuma kenangan.

No comments: