Thursday, May 12, 2016

Barter trade

Good thing about d telegram r whatsapps group,  u can read it at ur own sweet time. Bolehlah read between d lines sekali.

Someone sedang merancang sesuatu.
Big.
Tiba2 dia beritahu mahu jumpa saya.
Oh great.
Saya pejam mata dan letakkan diri di dalam kasutnya.
Ok, saya fikir saya tau yang dia mahukan.

Besok saya akan cuba mengemas dan mengumpul dokumen yang dia mahukan. Bila dia datang saya akan serahkan sebelum sempat dia buka mulut.

Bukankah Luqman Hakim pesan mcm Tu?
Carilah kawan yang bila kamu rancang sesuatu dia hulurkan bantuan.. Saya nak jadi kawan yang itu..

Today I had another call.
Intriguing.
Dia tanya boleh x bantu?
Boleh.. Saya jawab senang,  sebab dia ni mmg banyakkkknyer membantu mokcik yang sesikit nangiss nih.

"Sebenarnya kita kena buat apa ni?", mokcik guna pronouns kita je.
" bawa bendera, n then ikat Sekali" dia jawab.

" masa nyanyian kena naikkan bendera ke cemana? " Saya tanya, ye ye oo je..
"yang tu kita tgk masa rehearsal"  dia jawab." kira setuju ni Kan?" dia tanya lagi.

"date?", keji tau bila fefeling retis kena tengok planner segala.
Kebetulan plak masa ri kejadian mokcik free.

"sure, I will" konfidensi habis mokcik berjanji. Harap2 yg dengar pun terpedaya.

D truth is...
Mokcik x reti ikat bendera chuols
# nangesss

No comments: