Wednesday, May 18, 2016

Bihun free n shopping spree...

Tadi ada calling letter atas meja. There will be 4-days event up North soon.

"Waa bestla...", kata tukang sign approval.
Paper x habis marking, holiday homework x prepare, bertambah pula dengan d Kids will have special activities next week, there goes my free time Prior to d event.

Best ke macam tu?

Yang best cumalah satu hari saya n kawan nak makan. Saya ternampak d old fren tengah buka bekal.

" Nak makan bihun kan?", saya tanya kawan tu sebab dia cakap, once dia tgk gambar bihun yang saya upload dia teringin sangat2.
"Nak..",  dia jawab.

Dengan X bersalah saya mintak dengan d old fren on d pretext kawan tu mengidam. Dia kasi bekal dia pada kitaorang. Baik dia ni...Yang ni memang best...

Or d fact dat now is exam week, so I can go home at 2.30p.m for two days in a row.

"mak... Orang balik awal kan... Jomla jalan2", gigih saya ajak mak saya.
"Eh.. Korang nak kemana ni?", Uda tanya.

Ended up on d first day we went to Teluk Intan. Beli groceries je pun, tapi my mom agreed to have dinner out. We had seafood platter, squid Tomyum, kailan salty fish n fruit Juice for RM40++ only. Gila worth it.

On d second day, we went to Ipoh. Kengkonon nak beli baju raya tapi d sale wasnt start yet. Anyway I found a dress yang labuh sampai ke kaki. Terus saya beli 3, emerald Green, silver n royal blue. Puas hati betul.
On our way home, uda bought mc d for all of us (termasuklah my bro kat umah).

Pas tu we stopped for jama' at d same mosque. Walaupun perangai saya huduh, tapi dari Dulu2, saya suka kalau g masjid. Feel lain macam sikit..

We reached home, almost d same time as d night before. After chit-chatting to my bro, saya tidur on d sofa
Sebab bilik saya tu Arif dah occupied.

D next morning, rutin pun enjoy je.
Terjaga pukul 4a.m. Switched off d alarm. Tidur balik. Pukul 6.15a.m. terjaga lagi sebab my mom kejutkan.
Pukul 6.30 baru gerak ke bilik air.

Indahnya hidup bila ada emak depan.mata.
Kot hari2 cenggini..bersoping spree macam.duit jatuh dari.langit

Bestla.

Ini terkejar2 kerja macam anjing, alahai penat...
Mengadap pula muka sarcastic puak Lindungan Kaabah. Potong!!!
Kena pula layan sinetron.
Bosan kot






No comments: