Sunday, May 22, 2016

Completely messy...

Hari ini saya keluar makan dengan kawan.
"Sorry, my car is acompletely messy", dia kata.

"No lah..", saya jawab. a total mess! saya sambung dalam hati.

I saw an unopened gift.
"hey, it is 2015, y u havent open it?", saya tanya.
" It is a plak actually", dia cakap
 Terus saya examined it closely....

Oh no..
For.THAT level of accolade it looks so.....
Err....
Ermmm.


CHEAPO

Tak terluah dengan kata2 pun..

"I m quite unhappy because they did not reward my kids, dats y d plak is still there"  dia cakap..

"How so?" saya tanya. Macam salah je lingo tu... Belasah

" my kids went for International n national level but they did not acknowledge. Instead, those team who r fully sponsored r invited to receive d accolade.  Imagine my kids had to fork up their pocket money in.order to represent d country", dia sambung.

"Any particular reason?"  saya tanya gitu kot.

" They said I did not submit report. Anyway all d documentation went through their nose, y couldnt they keep track?" dia tanya balik.

Mana saya tau.
Last year saya pun buat kesilapan yang sama.
Saya dah tulis kat sini.

Saya berani tegur sebab saya fikir kami berkawan.
Pencapaiannya lebih rendah daripada tahun sebelum dan kebetulan sangat dia pula dalam panel pemilihan. Agak2 la kan
Ini bukan soal ada orang lain yang lebih layak.
Bukan sebab saya yang nak anugerah tu when it is obvious saya memang x layak dan tidak pula membuang masa melobi untuk.diri sendiri.

Persoalannya pencapaian beliau merosot dan he is in d panel pemilihan, dah sah2 ada hitam putih di.situ..
BIASED


We made up later.
Tapi sampai hari ni we never talk about it openly. Sekali sekala saya perasan dia bagi hint.
Saya fikir dia sangat tersinggung.
Ehhh saya pun tersinggung bang!

Takperla. Biarkan semuanya terus tersimpan kukuh dalam hati.  Saya harap dia tau saya sangat sayangkan dia (as a fren of course)

 D life of me, belum pernah lagi saya persoalkan kemenangannya sebelum ini. I was among d ones yg tergedik2 bertepuk tangan.
Obviously he does not need an honest friend.
Might b he does not need a fren like me at all.


Panjang pulak sekplenesyen mokcik.
Almost a year. Masih x moved on lagi..

Make short, panel pemilihan kenalah betul2 telus dan jujur.

Kalau alasannya sebab boss yang pilih, soalannya have you done ur homework n kasi shortlisted with all d current achievements to d boss?
Did u do that?

Kalau alasannya x kasi report,
Soalannya kenapa ko x mintak report sebelum ni? Dah sah2 u need to complete ur own report within allocated time.
Means kot ko terlepas pandang chances r kerja ko pun agak questionable di situ.

Tapi manusia ni ada macam2.
Ada yang play almighty, dia x pernah salah. Jadi dengan orang macam ni, x payah cakap apa2 la..
 Karang free je sentap menyentap.

" y dont u apply for Anugerah Xxx?" saya kasi sagesyen....
What gud mengenang spilt Milk kata omputeh.
Benda yang completely messy, jangan buang masa nak kemaskan.
Just let it be. Kita buka buku baru kekdahnya.

"really? I m not aware of it", dia tanya seksaited.
"Lemme send u d form. Been Lucky coz officer in.charge dis year sangat sangat bagus", saya beritahu dia.

" give it a try will ya", saya cakap
"I.will..Will definitely do", dia cakap

Terus dia belanja Kenny Rogers Rooster.

Saya harap kawan ni menang tahun ni.
Bukan sebab dia belanja ayam panggang less salt tu, tapi saya tau dia dan anak buahnya sangat layak untuk menang.

Tapi untuk daerah dia la...
Untuk state level, agak tough considering ada satu lagi pasukan yang dah menyusup laju ke International.

With these pasukan hebat dalam gelanggang, norixan adnan duduk di tepi makan popcorn.sajalah.

All.d best fren!







No comments: