Monday, May 09, 2016

Kita peng yu

I met a friend lepas lama x jumpa. Lama tu tak sampailah sebulan pun. Tapi...
Our friendships bagai telur di hujung tanduk.
Saya fikir dia marahkan saya atas banyak perkara tapi dia x pernah berterus terang.
Saya juga begitu.

I told it not, my wrath did grow, kekdahnya.

But still we could talk about everything under d sun, cuma hal yang 'itu' terus disimpan kemas dalam hati.

On my way home, I saw. a fren tengah angkat kain. Saya stopped n tanya khabar. Niatnya nak tanya khabar je.

Terus kitaorang bercerita pasal perkembangan terkini.
Sejam, dua jam. Sedar2 dah nak maghrib.

Dulu kitaorang memang kawan baik. Kawan susah senang. Satu hari saya call dia x pick up.
Besoknya saya call, lagi dan lagi.

2 bulan selepas tu saya terserempak dengannya. " woitt kenapa call selalu x pick up? Awak ok x?" saya tanya.
"Ok..", dia jawab.

Lepas tu saya tak call dia lagi. Cuma kalau lalu saya jenguk di depan rumahnya, kemudian dia berkahwin,  saya x sempat nak pergi.
Lagilah saya tak mau call. Takut menganggu.

"Bulan 10 ni cukup 2 tahun kami berkahwin", dia kata.
Saya kerut kening

Means dah 2 tahun la kitaorang tak bercakap.
Lamanya ye...

Dia cerita pasal alam.perkahwinan pula. Hahhahahah...

Saya bersyukur juga dia x tanya kenapa saya x dtg ke walimah tu.
Dan saya x fikir dia ingat pun.
Yang dia tau saya ada dihadapannya.
Yang lain abaikan.

Perempuan... Walaupun banyak cakap tapi straight forward.

As for d first friend whom I mentioned above, saya fikir dia banyak sangat simpan perasaan.
Marah tapi berlagak cool
Tersinggung tapi senyum macam gula madu.
X suka tapi masih boleh ketawa.

"cakaplah heart to heart", a dear hfren kasi sagesyen.

Buat masa ni Xder sinar harian harapan

It takes two to tango.
Sekian.







No comments: