Thursday, May 12, 2016

Mokcik is kefiused.

Someone tegur about d noticeboard wording. Mokcik jadi nasi tambah, setuju.

"Oh now u r talking...", chipped in another someone. Annoyed bunyinya.

Saya baca few hours later. When d issue arise, I still stick to my opinion, d wording is grammatically incorrect.

Sebab yg bukak thread tu otai, jadi mokciklah yang jadi punching bag kot.

"Now, please complete ur sentence norizan", dia cakap.
Saya yang lurus bendul laju je taip.. Grammatically incorrect.

Dan2 dia sebut isu ice-cream n ais krim.
Patut saya cakap, "sorry, saya salah, maafkan saya", but I wont.

Gilerrr..my degree is in translation kot.
Terus mokcik bukak kitab grammar katanya.

It irritated orang itu even more.
Jadi saya x jawab dah.

Lepas tu baru dia ckp,  dia yg buat wording tu. Lorr..
Terus saya PM tepi n kata nothing personal.

Which is true.
Kalau saya tau dia yg buat, saya bash jugak. Hahhahha
Awkward kot.

Dia ngamuk summore kat whatsapps group about d 2 if us lack of...
Apa ntah..
Abaikan sajalah..

Honestly, saya dan orang itu sangat rapat. Cuma lately saya fikir dia bekerja terlalu kuat sampai dia lupa ada life lain di luar.
She is so passionate about d things she loves dear.

Saya fikir, bila kita buat sesuatu untuk yang lain daripada di atas sana, hasilnya tidak sama dengan yang ikhlas mengharap balasan Dia saja.

Dia pun alim orangnya, dalam agama dia lah. God fearing person.
All dis while saya fikir dia sgt ikhlas dalam kerjanya.

Cuma untuk projek kali ini, she was not herself.

How many times ko jumpa orang n ko dengo dia mentioned about her/his boss latest jokes n text message.
N korang dengar pun kenfiused becoz korang bkn kenal boss dia pun, n in my case, I couldnt care less.
I assumed, dis person nak tunjuk dia close giler ngan upper echelon. What for?

I've seen a lot of dis type.
Bertepuk sebelah tangan kekdahnya ok. D bosses x sudi pun nak berbff, oh kemon...

For me, kalau memang pemalas n langsung x berbakat, sesuai sangat la nak butter up d bosses, tapi dat particular person mmg rajin, efficient n very knowledgeable.
Tak payah nak butter up People pun orang mmg vote dia.
Saya pun vote dia jugak.dia tau..

Oh..
May be.
Ok... Juz a maybe.

Bukan semua orang ditakdirkan jadi Ketua Darjah tanpa perlu mohon pun.
D posts (plural di situ) were thrown to my lap n saya menerimanya dengan muka askar dan balik rumah menangis sampai tertidur.

Serius, saya tak tau rasa berebut jawatan no.1.
Saya respek sangat orang yang sanggup do anything to get any post.
That is something yang pada ketika saya menulis ini, saya fikir takkan buat, selagi hayat dikandung badan.

Saya harap Allah takkan terbalikkan hati saya pulak.
Meanwhile, entah...

Pening2 lalat mokcik rasa..😨




No comments: