Tuesday, May 24, 2016

Teka teki.

" Jadi x kena pasang bendera tu?", haruslah mokcik tanya. Nak hidup lama kena tunjuk effort.

"Alamak.. X jadi. Saya nak call tapi lupa", dia cakap, bunyi macam genuine. Hahaha..

"tak per. Kita ok je", yang ni memang tulus genuinely dari hati mokcik yang dah sembahyang hajat minta Allah selamatkan mokcik dari bala bencana dunia.

D truth, Mokcik x tau ikat bendera pun.
It will take weeks baru mokcik khatam.

But still, I called sebab ada hal lain...
Tapi... X tersebut pulak knowing he might b awfully busy at that moment.

Tu cerita minggu lepas.

Tengah hari tadi, somebody cakap dia dah call n bertanyakan soalan yang sebijik saya nak tanya tapi nak tunggu he is less busy.
Mokcik terkesima okeh..
Since when Mr Somebody can read my mind.

"Lagi satu aku tanya dia, boleh x aku submit dokumen hang tu hari ni sebab aku nak jumpa dia. Dia kata boleh... Hari ni jugak aku submit", Mr Somebody cakap,  dan I had difficulty to stop myself from jumping with Joy.
Gasak dia panggil saya HANG

Ook.
Tu  je saya cakap kot. Kalau ada ayat lain,  tu memang di luar kawalan minda saya yang befuddle.
 Mokcik speechless uolss.

Ikut hati mokcik nak melompat ke langit biru.

Sebagai setajah urban,  harus mokcik buat relax dan mensyukuri nikmat kiriman kasih sayang seorang sahabat yang Allah pinjamkan pada ketika ini.

Semua di dunia ini pinjam-pinjaman saja.
Gigih mokcik mengingatkan diri jangan mudah tertipu Dengan nikmat dunia.

Ok x ayat setajah mokcik?

Lagi pun, baru submit dokumen je kot



Over kan






No comments: