Wednesday, May 18, 2016

Tidakkah beliau berasa malu?

Incik X selalu mengelat. Tapi dia sembang kencang sangat.
Sampai ke bulan bintang ceritanya.
Hebattttt...

Ramai pulak tu yang tukang beli.. Terer mamat ni.
X kuasa saya nak halang pembeli pembeli tu. Lu pikir la sendiri...

Tapi sejak tahun lepas a few dah mula berbunyi. Konsisten mamat ni, dia kencing smer orang.
Bagus! Xder favouritism kekdahnya.

Saya cuma berjaga2 jangan sampai dia petik nama saya lagi. Saya memang trauma x sudah dengan penganiayaan yang dia dan rakan2nya buat pada saya.
Dia dan rakan2nya okeh, berjemaah mereka.

So far nampaknya dia bizi tutup lubang sambil gali lubang baru, dengan bantuan Rakan2nya  jemaahnya itu, mungkin.

Kali ini dia buat hal lagi. Kencing sana sini juga. Cuma saya tak terlibat, jadi saya boleh cuci tangan sambil main games.

Saya tau sebab ada yang bercerita.
Biasalah, mereka tanya pendapat.
Bila dah bercerita,  dia tercakap pula cerita lama yang mereka x beritahu saya sebab takut saya mengamuk.
Heh?

Dia altered markah d Kids 2 tahun dulu.
Gilakan... Kalau saya tau, jangan kata mengamuk. Saya buat laporan bertulis 29 pages kot.

Ok.. Jangan emosi sgt.
Barang dah luput tempoh aduan


Bila dapat traced, dia kata, " aku tukar markah seorang je pun, tu pun dia nak kecoh".
Dan, dan Incik X playing Victim.
Yang salah orang yang point out d offence, dia yang tak jujur tu x bersalah...
Lindungan Kaabah sungguh.

After further investigation rupanya dia altered markah 15 d Kids.
Tampered marks is a Serious offence. Kalau saya ada bukti, saya akan report masa tu jugak, saya cakap dengan senyuman sebab tempoh untuk mereport sudah tamat 12 bulan lalu.

Cuma kawan tu cakap they took Serious measure to ensure he wont do it again.
Words juz failed me.


For a year saya dipulau n humiliated,  tapi dia tu boleh pulak gallivanting dan meneruskan hidup dengan kasih sayang x bertepi dari semua orang.
Juz great!

" beritahu tak kawan baiknya tu?",  tanya orang ketiga dalam perbualan kami.

"Dah... Banyak kali", saya cakap.

" Dia kata apa?", orang ketiga tanya lagi...

 Syukurlah ada orang lain datang, jadi cerita kami terhenti di situ.

Cerita yang betulnya...
when d need arise, saya akan sebut satu persatu. For d time being, saya fikir there must b a reason y kawan baik Incik X tu masih teguh menyokong Incik X tanpa berbelah bagi.

Walaupun dia kata dia x suka orang yang marah saya dalam meeting bila saya point out isu tu, tapi orang tu juga yang diambilnya jadi pengganti saya, dah dua tahun pun, kekal orang yang sama.
Orang tu marah saya sebab nak backing Incik X, haruslah diangkat masuk dalam randau sahabat mereka mungkin. Now saya selalu nampak mereka berdua duduk berbual. Mokcik tengok geleng kepala jah..
Ironi.
Dia juga beritahu ada orang terdekat dia yang selalu doakan saya dan kata saya baik kenapalah Incik X buli saya.
Mokcik x rasa apa2 pun. Especially till now dia masih juga bersahabat bagai isi.dan.kuku dengan Incik X. Sehati berdansa katanya.. Hahhahaha.
Fishy.
Nampak x?
Strike resemblance?

Thats how kawan baik Incik X reacted to kejelikan pekerti Incik X.
Please read between lines.😂😂

Untunglah Incik X, ada sahabat yang setia hingga kehujung nyawa kekdahnya.
Bolehlah Incik X meneruskan usaha mengencingi orang sekeliling. Bila kantoi blame pulak orang yang berusaha nak berlaku adil pd Kids.
Rakan2 Incik X akan terus sokong jugak


macam biasa, semoga Incik X dan rakan2nya akan terus dilimpahi rezeki yang baik. Dapat semua yang dihajati.
Bolehlah Incik X dan rakannya sembang kencang lagi...

Hahhaha
Awal2 cerita Incik X,  Hujung2 petik sekali rakan2nya.
In my humble opinion, Incik X berani buat kerja yang kurang berintegriti sebab dia yakin Rakan2nya akan sentiasa berdiri teguh di belakangnya.

Setakat ini, nampaknya begitulah.
👏👏👏👏👏











No comments: