Thursday, June 16, 2016

Pemandu Teksi yang bijak..πŸ˜‚


Sambung dari previous entry.

"Masa tu after d event kat Langkawi la Kak. kebetulan kita sorang je yang balik naik ferry. Yang lain balik naik flight, satu group lagi tu extended their stay." saya mula cerita..

I adressed myself Kita.
Ada masalah?πŸ‘Ή

"Stay? Bestla.." diorang jawab..

" diorang.. Kita balik Kak", saya sambung. Saya tak sabar nak balik sebenarnya.

."Kita takut kan... naik teksi sensorang, jadi kita tak henti2 bercakap tanya itu ini. Sekali pemandu teksi tu tanya,"ni dah kahwin ke belum ni?"

Hahhahaha.. Diorang pun ketawa.

" Kita takut gila Kak. Terus kita cakap " Dah", dan  tanya " Kenapa pulak?".

pemandu teksi tu cakap saya nampak muda je lagi. When he asked ada berapa orang anak, saya terus cakap DUA ORANG. Sambil pandang keluar jendela. Mokcik takut chuols.
Menipu pun takut, nak cakap yang betul pun takut..

"Terus kita tanya macam mokcik2," adik ni dah kahwin ke belum", hahhahahha..

"Dah kahwin ke belum?"  laju derang tanya, nampak derang terus x hirau hakikat saya baru cakap pemandu teksi tu kata saya muda belieeee..

"Dia kata belum. Kita tanya berapa umur dia, dia suruh teka plak. Kita pun cakap kot tak 28,29 mesti 30. Dia bagi signal thumbs up", kemain saya Bercerita n derang pun bergelak ketawa...

The truth saya terus tukar tone bercakap ala mokcik2.

"Ooo dia.tengah mencari la tu.. Kenapa la Ijan pun... Kot x...?" saya tapis sikit derang cakap apa. Hhahahhaha

" Kita takut kot. Lagi pun kita Xder bakat kearah itu", saya jawab jujur dan kami ketawa beria lagi.

Takut tu memang sangat2 la. Langsung tak rasa eksaited bila dia cakap saya nampak muda lagi..

D Csi in me terus study outer appearance pemandu teksi tu. Orangnya agak kacak n his eyes nampak bijak. I dont think dia memang pemandu teksi.

"Boleh tak dia komplen n cakap dia tak suka memandu masa jalan jem Kak?", saya tanya derang. Tu satu ciri kenapa saya kata dia bukan taxi driver.

Besides, when I asked him about buildings n events in Langkawi dia x tak tau n was indifferent too. Bukankah Tourism ada kasi hospitality course kat taxi drivers ke?
Even baju dia too clean n putih berseri unlike typical taxi driver.

"Tapi kan Kak... Kita terfikir jugak.. Ke dia ingat kita ni pompuan simpanan ke hapa?", saya sambung cerita teka teki.. " sebab dia tanya nak turun beli tiket ke tapi "orang tu" suruh hantar sampai ke dalam"

Biasalah cerita norizan memang HOTS punya.

" Sebenarnya orang ramai kat hotel jadi semua bell Boys were busy. Kita nampak ada sorang tu n mintak tolong dia panggilkan teksi"  saya cerita lagi..

" Siapa orang tu?" derang tanya..

" Mana kita kenal Kak. Tapi kita tanya jugak.. " Maaflah encik kena panggilkan teksi. Macam tak sesuai je dengan dressing Encik ni. Encik ni sebenarnya siapa?", nampak tak norizan bertanya Xder konar2 pun

" Saya Manager kat sini", Katanya...
Of course semua ni.saya cerita kat derang .

"Laaa norizan pun..." derang ketawa lagi. Mesti diorang x boleh terbayang saya gila gabra nak heret beg besar sensorang terus mulut saya yang selama ni terkunci rapat jadi ramah tamah pulak.
Sampai manager pun saya suruh itu ini
Bossy ke tak bossy?

Manager tu went out n lambai kat pemandu teksi, when d taxi came he talked to him before called me n helped me carried heavy bag...

"Jadi kesimpulan ceritanya Kak... Kita pun konpius.. X mungkin langsung kita nampak muda dengan usia sekarang ni. Dan kalau dia tanya pasal dah kahwin ke belum tu sebab dia fikir kita ni perempuan simpanan hahhahahha... Paras rupa kita memang tak sampai ke level tu Kak" saya gurau kot...

Tapi kakak2 yang saya kenal sejak zaman muda remaja fokuskan ke bab lain haishhhh...

Hahhahha...
"Dat was not the first time Kak", saya ketawa sambil gigih nak buka thread baru...

Next entry la ye hahhahahha










4 comments:

ninest123 said...

ugg boots, chanel handbags, polo ralph lauren outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, air max, tiffany and co, nike air max, louis vuitton outlet, gucci outlet, louis vuitton outlet, sac longchamp, nike free, nike free, longchamp, prada handbags, nike outlet, oakley sunglasses, louis vuitton, tory burch outlet, ralph lauren pas cher, ray ban sunglasses, tiffany jewelry, kate spade outlet, oakley sunglasses, uggs on sale, louis vuitton, longchamp outlet, replica watches, louboutin outlet, christian louboutin outlet, nike air max, louis vuitton, longchamp pas cher, louboutin shoes, ugg boots, longchamp outlet, ray ban sunglasses, louboutin pas cher, cheap oakley sunglasses, nike roshe run, louboutin, jordan shoes, burberry, prada outlet, air jordan pas cher, oakley sunglasses, replica watches, michael kors, polo ralph lauren outlet

ninest123 said...

michael kors outlet, replica handbags, timberland, michael kors outlet, oakley pas cher, ray ban pas cher, michael kors, michael kors, nike blazer, true religion outlet, true religion jeans, hogan, hermes, ugg boots, lacoste pas cher, lululemon, ugg boots, converse pas cher, nike air max, new balance pas cher, mulberry, michael kors, nike air max, nike free run uk, true religion jeans, tn pas cher, burberry, hollister, vans pas cher, michael kors outlet, coach outlet, ray ban uk, kate spade handbags, coach outlet, true religion jeans, nike roshe, abercrombie and fitch, north face, ralph lauren uk, michael kors outlet, sac guess, hollister pas cher, burberry outlet online, vanessa bruno, michael kors, nike air max, michael kors outlet, north face, air force, coach purses

ninest123 said...

wedding dresses, mac cosmetics, chi flat iron, north face outlet, hollister, iphone cases, nike air max, babyliss, hollister, hollister, instyler, timberland boots, abercrombie and fitch, herve leger, birkin bag, mcm handbags, soccer jerseys, asics running shoes, nike air max, converse outlet, ray ban, valentino shoes, bottega veneta, louboutin, north face outlet, reebok shoes, nfl jerseys, vans shoes, insanity workout, baseball bats, longchamp, ghd, nike huarache, ralph lauren, nike roshe, celine handbags, converse, vans, lancel, soccer shoes, jimmy choo shoes, lululemon, oakley, beats by dre, new balance, mont blanc, p90x workout, ferragamo shoes, nike trainers, gucci

ninest123 said...

moncler, replica watches, ugg pas cher, swarovski, juicy couture outlet, wedding dresses, sac louis vuitton pas cher, ugg,ugg australia,ugg italia, louis vuitton, canada goose, louis vuitton, pandora charms, supra shoes, canada goose outlet, montre pas cher, karen millen, canada goose, marc jacobs, links of london, moncler, toms shoes, pandora jewelry, canada goose, doudoune canada goose, moncler, moncler, hollister, juicy couture outlet, bottes ugg, ugg boots uk, moncler outlet, louis vuitton, louis vuitton, thomas sabo, ugg,uggs,uggs canada, moncler, canada goose uk, canada goose outlet, coach outlet, pandora jewelry, moncler, canada goose, moncler, pandora charms, swarovski crystal