Friday, August 26, 2016

A midnight call part 1

Tetiba saya teringin sangat makan kek lapis. Saya beritahu kawan, dia macam tak nak nak layan..

Tak nak tolong sudah... 😢
Saya checked d postal slip n called d number.
Goshhh... Mati2 saya ingat itu nombor talipon kedai.. Rupanya...  Bukan. I really not in d mood nak bersoal jawab..

Boleh tak tolong?,  saya cakap lagi sekali.
Entah. Jawapannya macam tak berapa sudi.
Tak nak tolong sudah, saya cakap dalam hati. 😢

The next day, kawan tu kasi account number n I paid on d spot😍

When I came home n greeted with pos laju slip with two tracking id, ok.. Saya konpius. I did not expect two packages. Besides, saya tak kasi orang alamat rumah kot.. Unless family members, Len n sooyaree.

"guna alamat mana?", I know, jsi tak menjurus kepada topik.
Actually I do not remember dia mintak alamat. Dan dia ni kata, dia delete setiap mesej, nombor talipon saya pun dia tak save, katanya....

Sejam. Dua jam. Lima jam, tujuh jam.
Ok... Takder notification pun kata mesej saya dibaca.

Perangai...
Then someone called. Almost midnight.


caller: tak sampai lagi ke? Tapi saya dah pos.
Me: siapa yang cakap?
Caller: kawan tu la, dia yang tolong order.

kawan?
Dia panggil saya akak pulak tu..
Dia tau tak tau tak saya ni siapa?

Cetttttt..
Terus saya stress.
Saya malas nak fikir. I texted him n said jangan risau because I m all okay about it.

Yang saya tak ok, kenapa my so-called friend tergamak tanya budak tu pasal kek tak sampai, malam2 buta.

Kesian la kot.



No comments: