Friday, August 26, 2016

Makcik boleh tak makcik hantar Aisyah balik?

" err..  Aisyah tu siapa?" mokcik tanya. Konpius

Bila sampai di.12A,  hujan turun.

"Heii jangan berhujan" mokcik tegur d two girls. Mokcik speku they r either 6-7 years old.

" maaf makcik, boleh tak kami tumpang rumah makcik?" dia tanya...  Comel je...
Mestilah boleh...

" ehhh nanti mak awak berdua risau. rumah di mana ni?", saya tanya.

"rumah saya di lorong belakang, rumah dia di depan sana", dia cakap.

Mula2 saya fikir nak hantar mereka balik je, tapi macam mana kalau sebenarnya itu bukan rumah  mereka. If u know what I mean...

Jadi saya kasi mereka payung dan minta mereka jalan pulang. selang few houses je pun. Harap2 parent yang itu ada phone number ibu bapa Aisyah.


Tapi konfiden betul budak2 ni nak tumpang rumah stranger.  Saya tarik balik spekuan. Saya fikir paling tinggi umur mereka 6 tahun. Bila.darjah satu, hari2 cikgu ingatkan dont talk to stranger.

But still,  when we were their age, relaks je kita berlindung kata mana2 bila hujan. Sekarang,  jenjiran nak tolong pun takut unless we know d parent.

Kesian
.

No comments: