Saturday, October 08, 2016

58/2016

"Awak ni dah kenapa?" I snapped to a boy.
"Saya nak buang sampah je kan, takkan itu pun tak boleh. Saya sedar saya selalu dianaktirikan",  amboi drama budak ni.

Despite d Kids took it as jokes, but I could sense berjauh hati in deep in the sarcasm.

Yesterday,  he was a bit sulking when I refused to let him join special coaching for Jazzy.

" Saya pun tak pandai jugak.. Ajarlah saya sekali ", he lamented.

Bab2 sentap ni saya tak berapa nak melayan sangat. Nanti kat luar nanti, macam2 perangai orang dan injustice kalau asyik sentap je,  haruslah hari2 makan prozac kot.

Today, I started my lesson by telling why Jazzy n Soliehim will b given dif sets of task with extra coaching.

Why for d rest, there will be diff task to suit their ability.
Habis tu derang ingat mokcik saja2 nak pilih kasih ke macam mana kekdahnya?

So, after d task,  I spent whole recess marking HIS task.

" yours is good", I.beamed.
"tapi kalau bagus kenapa banyak merah2 ni?", dia tanya semula.
Hahhahahhaha

The truth is he Just made two errors.
Preposition n tenses.
"Yang banyak2 merah ni because u keep repeating d same errors. Betulkan these two, yours would b perfect!", mokcik cakap.  Tulus dari hati.

He beamed.
Mokcik is happy to d stars b beyond katanya...
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞

No comments: