Monday, October 24, 2016

Sembah Ratu

Satu hari saya dapat borang di cermin kereta.
Biadabnya.... saya fikir begitu..

TheOtherFriend and I berjumpa hampir setiap hari. Meja dia cuma 2 langkah saja jaraknya daripada meja saya.
Boleh kot kalau dia letakkan borang itu di atas meja saya, kalaulah dia memang tak mahu bercakap sehingga ke akhir hayat katanya..

Of course saya beritahu perbuatannya kurang manis. Saya cakap face to face.  Tak kuasa saya minta orang sampaikan. Kata kawan...
He was adamant to have his way, jadi saya biarkan sajalah. I hv no power over him.
Less of my worry though.

One day a kid asked if I keep her cert.
"what cert?"  saya tanya balik.
" entah... Encik xxyycc, kawan Ticer la yang tanya" dia jawab...
I took out d documents I submitted earlier b showed her.

"is ur name there?", saya tanya.
Dia geleng. " I dont get it. If he asked again, asked him to ask me instead", saya cakap sambil terus marking. It was 3 p.m ok.
Tak kuasa saya nak memikir hal yang bukan2.

I bumped into TheOtherFriend d next day, The day after, in fact almost everyday.
 We talked, he teased n he even sent whatsapps texts.

Tapi hal tu x disebut pun.
Jadi saya berhusnuzon d Kids salah sebut.
Biasalah budak2...

Until today.
I read d final draft.
It was totally wrong. So I took my list n talked to my Subordinate. I printed out somemore n distributes to few people. D event is 3 days away. U cant make mistake at dis point of time.

Someone told me,  "He said,  dat is after he checked n merited d Kids contribution".

Goshhh...
Jadi I took out d documents n asked dat particular someone to compare with d final drafts.

"Nanti bangkitkan dalam miting"  dia cakap.
" Nope. I wont" saya cakap tegas.
I know TheOtherFriend like d back of my hand. 
Oh Please...

Nanti TheOtherFriend akan playing victims dan berjemaah pula dengan kawan2nya pulaukan saya macam yang mereka buat bertahun2.
Letih.,,,,
I dont even talk to TheOtherFriend about d errors. Saya lelah melayan Lindungan Kaabah, yang maksum katanya.


Jadi saya biarkan sajalah.
Saya cuma akan beritahu fakta sebenar pada d Kids dan ingatkan mereka,  jangan fikir sangat hal2 dunia.
Di hujung nanti ada perkiraan yang lebih adil.
Asalkan mereka x aniaya orang sudah...

Maybe dis quote sum up my feelings well...

No comments: