Friday, October 28, 2016

Tolonglah pujuk....

Untuk rekod, hari ini saya menyiapkan documents for Fun Camp.
All these year, I organised d camp jugak, yang bezanya tahun ni fully sponsored!!

Yippeeeeee..
Haruslah mokcik bertabah okeh.

Utk rujukan di masa hadapan inilah yang harus dibuat.
DISTRICT
1. Submit permohonan kebenaran lawatan 4 copies
2. Attached
- Participants ic no n full name
- Person-in-charge list n plat number
- List who can collect money
- Tentative
- budget.

SPONSOR
- permission letter n namelist with ic for insurance purpose
- Calling letter for 2nd meeting.

Bila dah list down,  nampak macam senang je, padahal tadi tu sekejap2 saya terjenguk ke bilik boss, nak tanya itu ini.

Sesuatu yang tak pernah terjadi okehhh..
Tapi, event cenggini pun is my first jugak, logik kot kalau saya perlukan extra tunjuk ajar.

I must thank d office boy for his time n effort. There r many things I dunno, jadi Shahril yang buatkan.

At 4pm everything was ready. He even faxed everything to d sponsor.
I was juz waiting for plat number, in order to submit everything to d District office.

While killing time I prepared for parents permission form, to be distributes next week. Well...

Ye... D next  time korang nak komplen about any Charity event, fikirkanlah d volunteers mcm mokcik yg separuh nyawa ni eh..
We do it for free but to d best of our ability.
If I could have my way, baiklah saya pergi Deepavali sale daripada menghabiskan cuti kat tempat kerja ok..

Btw.. Satunya2 yang mokcik nak komplen hanyalah ini...

D boss tiba raised an issue, when there were only d 3 of us.  Saya fikir dia percayakan Shahril. Saya pun...

"Tolonglah pujuk suruh DIA tu submit" katanya.

Saya tau dia siapa, tapi saya tanya juga sambil x angkat muka...bajet bizi la konon...

" Ooo dia x submit? Kita ingat dia submit", mokcik pun kura2 dalam perahu.

" Tak... Tolonglah ye", dia tambah n kasi few facts. Yang ni saya serius tak.tau...

Saya pun tanyala few qs. Benefit of d doubt kaedahnya...

"Nantilah kita cuba", saya cakap masih kepala tak berapa stabil.

Padahal baru semalam saya beritahu saya dilantik menjadi ketua Derjah n I m emotionally unstable sebab d people under me is someone very famous. When I mentioned nama orang tu, all my superiors opposed to d idea having d famous person in d team. Dahlah beliau is over-qualified, mahu tak menggigil saya siang dan malam.

Yesterday when d Chief add me in d Ketua Derjah whatsapps group,  I almost skidded.
 Saya x main2...
Mokcik memang emotionally drained kata ko...

Thats y I want to complete all d task before resume.
Nampak sangat d boss x ingat aduan saya. Tu yang dia tambah satu lagi task.
Pujuk memujuk..

Saya bukanlah berkira,  tapi...

Heh..
Men!

No comments: