Thursday, November 10, 2016

I m officially Ketua Derjah Kecil

Malam semalam another someone contacted me. Saya minta dia sabar, sebab saya pun tak officially appointed kot...
We both laughed merrily.
"Why not give d HQ some times?", saya sagested cenggitu.

Dia kata ok.
Saya tidur tak berapa lena. Saya takut. Saya cemas. Saya ragu2 dan saya penat...
How I wish I have someone to make me laugh di tengah malam yang gelap dan sunyi itu.
Tak ada.
Jadi saya pandang syiling dan errrr...

ThIs morning I key in PAJSK data. Line Internet ala2 marathon 21km... Agak snail pace but constantly moving.
Once finished, Syaril brought up d letter.

Brown envelope A4 size is addressed to Puan Norizan. Saya buka dan Yessss..

It is Grand Continental!!! 😂
Once upon a time, saya pergi makan Yee Sang kat situ.
Many2 years ago I used to Park there n jalan kaki ke Sogo ngan Et.

Terus I decided to have a happy stay kat situ.
Saya tengok jadual. Packed. Light off 10.30pm. Tapi saya tak peduli..
Tiap2 petang saya akan Puť on sneakers n jog.

Bila saya kena attend event yang macam ni, memang inilah jadual saya. Saya tak berapa redha,  jadi haruslah saya menjauhkan diri daripada misery walaupun sejam cuma.

Last year saya berjoging sensorang di Klang dalam jerebu. Belasah..
D year before kat Melaka... I was lucky sebab my housemates Penangites joined me. Heaven!

ThIs time around, I planned to walk to Sogo every evening. Walaupun...

Terus mokcik rasa tenang. It couldnt b dat bad huh?
Two of my bosses pun r Ketua Derjah. So mokcik menempel kat mereka berdua for guidance.

Mr K ( not his real name) ajar buat cenggini..
Mr J (not his real name too) pesan suruh buat cenggini...
Baik hati mereka berdua ni..

Cuma bila mokcik baca handouts lama mokcik termenung.  I dont know where to start.

Then, I started with a certain Mr G.
A request yang saya tahu macam x logik je...
"Kita ada SOP puan, budak2 kami dah ramai yang kena." dia jawab.
Saya kata saya faham tugas dia,  feel free to say No... Saya cakap lagi...

"Tak pernah lagi kami dapat request ni Puan. Takper saya akan bawakan kepada boss saya" dia jawab. Saya x nampak ada bunga2 harapan. Saya pun x harap sangat sebenarnya.  Tapi mokcik memang suka mencuba nasib katanya.

At night I studied d table. I tried to do d Maths. Sudahnya saya tanya Jee..
She is ever willing to help me out. But I sensed dia pun sama nervous ngan saya..
Maybe in future saya harus tunjuk konfiden sikit.

Oh why..
despite saya ada Mr K, Mr J dan Jee yang sentiasa sedia membantu saya masih tak tenang juga.
despite ada Mr G yang walaupun tak kenal tapi ever willing to go all out help me saya masih juga rasa cemas.
despite akan stay ditempatkan yang nostalgic,  shopping hari2 kat tempat yang saya sukai hati saya masih berdebar2..

Its 1.30a.m.
I could not take a wink.

Saya takut. Saya cemas. Saya ragu2 dan saya penat...
How I wish I have someone to make me laugh di tengah malam yang gelap dan sunyi ini

No comments: