Tuesday, November 29, 2016

Kenang-kenangan

Mungkin satu hari saya akan menoleh mengenang perjalanan kerjaya saya, jadi I wrote it here,  untuk kenangan kalau umur panjang.

1. saham saya naik mendadak bila orang tahu somebody femessss masuk team saya, n I m d team leader.  Yang derang tak tau, saya x tidur malam sebab takut...

2. Saya dan somebody femessss itu pernah berselisih pendapat sewaktu saya menjadi Ketua Derjah dalam program lain 2 tahun dulu. Tapi cerita habis di situ. Bila dia jadi Ketua Derjah dalam program lain, I was her staunch supporter. Jadi untuk program kali ini we have mutual understanding katanya 😂

3. Manusia ada macam2. Nak hidup lama dalam keadaan tenang dan aman,  jangan layan gossip. Let them talk, kalau boleh bagi hint u r not interested. Sooner or later, ppl will know ur stand.

4. Value good friends. The rest,  Just keep ur distance.

5. Always stick to budget hahhahahha

6. Family first. Just because u have dateline to meet,  takkanlah nak g groceries dengan ur mom pun tak boleh.

7. Health is wealth. Kau jatuh tergolek pun kerja kena siap on time.

8. Be tactful. But then, always be wise in dealing with people. Dont let d charm fools you.

9. It is good to maintain cordial Relationships with everyone. Sooner r later kita akan berjumpa juga, jadi jangan nak macam2.

10. Being a leader is like being a Lady. If u hv to tell everyone u are one,  then u r not, kata magret tecer. So, I tried not too be hard on people.

Chillex saja lah😂


No comments: