Wednesday, November 30, 2016

Mommy!

Tadi g post office. Two parcels later, I was on my way to #18.

Suara orang mengaji sungguh kuat,  daripada mini radio yang baru dibeli sebulan lalu. Saya kasi salam, mak saya buat tak tau je..

"Mak nak orang gorengkan samosa ni tak?", saya tanya kat tepi telinga mak saya. Dia terkejut... "
"Orang bagi salam nak tak jawab" saya komplen hahaha..

"mak tak dengar Tadi", mak saya kata sambil tutup radio tu. Dia kata dia kenyang sebab baru balik dari outing dengan Uda. Nasi kat dapur pun tak ada siapa yang makan,  dia komplen.

Jadi sebagai tanda kasih sayang,  saya makan nasi lauk ikan goreng dan sambal mangga serta sayur labu manis rebus.
Sambil tu kami berbual.
Dari satu perkara ke satu perkara.
 Dari pukul 5 hinggalah 6.15petang.

Then, we went out to buy some biscuits. On the way, sembang lagi.
We bid goodbye at 6.45p.m.  Saya harus pulang sebab ada banyakkkkkk lagi kerja yang tak siap.
Esok pula ada appointment, yang tu pun tak siap juga.

Kerjaya mokcik memang seteresss, but my mom is my pillar of strength.  Always.

Sekian.

"

No comments: