Wednesday, December 28, 2016

Ko boleh ke ambik orang ni?

" Boleh dik.. Ko tunggu situ, andak datang", saya jawab dengan konfiden. Terus melompat ke bilik air dan seterusnya mencari kunci rumah.

It was 3.15a.m
Saya takut sebenarnya.
Tapi bertahun dulu, pukul berapa pun saya minta Acho hantar ke mana2 dia akan hantar.
Pukul berapa pun saya suruh Acho ambil saya, dia akan datang fetch.

Highway gelap tapi tidak sunyi, jadi saya memandu 130kmj saja.
30 minit kemudian saya sampai ke Tapah.

Arif berdiri di tengah jalan. Beg diletakkan di sebuah kedai runcit yang buka 24/7.

" teket bas tu ada pukul 11 malam je dari Temerloh... ", dia kata..
Saya ok je..
"tadi bas tu masuk tg malim,  tapi org ingat dia ikut jalan lama pergi Slim. Tak pulak...",
Arif sambung.

Saya relaks je. Sebab dulu saya pun pernah jadi macam tu.  Malam raya pulak tu. Acho tak marah pun. Relaks je dia.
Asal selamat sudahlah..

Jadi kami berdua balik ke #12A sambil Arif bercerita tentang percutiannya.
ThIs is his first time naik bas ekspres sensorang.
Gila eksaited dia.

It dawned to me,  dah bertahun saya tak naik bas ekspress dan enjoy d sleeping-non-stop trip.

Maybe someday.

We arrived at 5a.m n d first thing I did was calling my mom.
I learnt this from Acho too...

Macam mana pun ceritanya,  janji selamat je...

No comments: