Thursday, December 08, 2016

Ubat biru

My mom called this morning, kasi tahu ubat dia habis. After completed my task,  I went to d pharmacy...  Alang-alang beli ubat, I bought d blue and red heart-shaped pills container too.

Gigih saya gunting pill tu n placed ikut hari dalam dat small container.
Saya balik umah n kasi to my mom. Then I went out,  to pick d parcel.
Oh right.. I am working 24/7 these days> Pfttt

3 hours later I came home.
Mak kata dia dah lama tak.makan ubat yang saya beli tu. (read: salah beli ubat)
Dia cuma makan ubat biru sahaja tu adehhhh..

Saya janji nak beli esok sebab farmasi mesti dah tutup. It was already 6 p.m.
Mak saya ok je. sangat tabah dia menerima kelembapa anaknya ini.

So.I.went back n otw saya nampak farmasi tu still open.
I bought d blue pills n sent it home. The distance is some 30km away...
Hasil carian imej untuk love is mom

"Yang inilah yang mak nak!!!", mak saya cakap dengan gembira.
Saya pun gembira juga.

" Tapi ubat yang silap beli ni nak kasi siapa pulak?", saya tanya.
Mak saya diam.
Saya pun..

Moral: lainkali sebelum beli.boleh tak tanya dulu?

No comments: