Monday, February 20, 2017

Dunia terus berputar...

Pagi hari saya bertembung dengan seorang kawan. Kebetulan saya pegang dua tin kopi, jadi saya kasi dia satu.

Dia terima dan ucapkan terima kasih.
Eh... "minum ke kopi?" saya tanya.
" minumlah", dia jawab
"dulu kan tak minum kopi", saya tanya sambil tergelak kecil.
Dia jawab sambil ketawa juga.

Dulu saya suka provoke, sebab saya fikir kami berkawan baik, tapi sejak dua menjak ni, saya dah letih mungkin, dan mungkin juga....
Entah...

He used to do that for years. When people give him something, dia kasi pada orang lain.  Banyakkkkkk kali..

"Tak baiklah..." saya cakap setiap kali saya nampak. Dia kata lebih banyak pahala sebab memanjangkan sedekah, but for me it is a sign that you did not like d gifts.
Rude!
If u did not like d gift, y cant u be honest so dat he/she can give them to those who will appreciate it?
Akhirnya kami bertengkar.
Eh?

Few weeks ago, saya nampak a gift I gave to him was on somebody else table. I gave two pieces. One for him n one for d other. Tapi saya tak beri pun kepada orang ketiga.

Saya fikir, dia yang tak sudi terima dan bagi pada orang lain. Geleng kepala saya hari tu. That's him. Obviously,  rambut sama hitam, hati lain2.
Kecil hati?
Ermmm...

Why do I judge him?
Errr... Maybe because Jie tak kan buat cenggitu... He will treasure anything yang orang bagi kat dia.

Recently he was given flight ticket to USA. Dia terima penuh kesyukuran kata ko:)






No comments: