Thursday, February 02, 2017

Flood

Musim hujan, banjir. Ada orang tanya kalau nak ikut misi bantuan. Saya kasi nama, tapi mereka asyik ubah jadual.

I asked if they need anything. Beras n Maggie depa kata.
I asked my friends kalau nak derma. Dalam banyak2 friends di semua whatsapps group tu, geng Pandu Puteri saja yang derma.

I bought things, n posted d receipt, so that they know where their money goes to.

Janji sukarelawan nak picked up d next day, saya kansel appointment. Tapi x tak jadi.

Janji baru 9 a.m the next day. Mokcik kerja, so saya kena schedule betul2 as from my workplace to Slim River will take 40mins.

Kansel lagi saya dah keluar ke Slim River kot. There goes my free time which I m supposed to prepare calling letter for AGM n submitted to PPD for approval. Heh?

Pukul 2.30 mereka kata dah sampai ke Tapah. Saya keluar lagi kali ni dengan Jiha n Jah.

We waited for almost 2 hours! Sambil d Girls siapkan homework.  Goshhh..

Nobody fault actually.
Maybe d congested road.
I dunno.

D sukarelawan were nice.

But d waiting is not.
I m willing to help in d future,  tapi kalau asyik tukar schedule, I am afraid keikhlasan saya berkurangan 30%.

while I do understand if delayed due to the weather or unforeseen circumstances tapi kalau sebab waiting for somebody to flag off d ceremony ( ni contoh je ye), mokcik malas nak fikir.

Sultan Kelantan relaks je pergi x payah protokol bagai. Dont tell me u r much better than him. If u need to collect donation, could u do it at night as hypermarkets are open until 10. Besides, it has been raining for weeks, be prepared katanya..

Kalau saya tak fikir saya dah ambik duit orang,  memang saya back off saja dah.
There r so many books to mark, paperwork to prepare, people to be contacted at this point of time. Kerja babysitter macam ni lah...

Patah hati betul saya dengan pengalaman pertama kutip sumbangan untuk mangsa banjir. Saya harap saya kaya macam Abe Jojo tak payah fikir pasal books to mark, paperwork to prepare, people to be contacted and classes to teach, boleh saya pergi melenggang kangkung je dan hulurkan bantuan anytime of d week.

Untuk kali yang ke sejuta kali, saya harap cita2 saya nak jadi Permaisuri Agung tercapai. Jadi tak payahlah saya bangun pukul 3 pagi dan siapkan kerja yang tertangguh semalam 😭😭

No comments: