Wednesday, February 15, 2017

Follower #2

Semalam seseorang mengadu sesuatu.  Alaaa... Orang yang suka quote saya kat efbi tu...

Semalam tu dia ngadu sentap sangat. Saya nak cepat kot... kena dengar pulak hal cenggini, adeiiii..

Puncanya bila dia minta manuskrip pada author, orang tu cakap ada publisher lain yang dah booked. Sentap...

jadi saya cerita pasal Kak Long. Saya bertemu Kak Long sewaktu discussion. All d Ketua Derjah kena kasi briefing.  That is one of d perks, able to work alongside d best.

Kak Long is in her fifties. Gila hebat achievements dia. Memang jadi rujukan dalam bidang dia la. dia juga penulis buku akademik.
Femessss kot.., tapi mokcik tak beli la sebab mokcik tak ajar Fizik ( bukan bidang sebenar)

"apa..?" Yong mencelah... Saya bagi signal suruh dia dengar dulu.

"Masa discussion tu kita sembang ngan  Kak Long, pasal her books. Kita tanya how much she got?". Saya cerita, Yong dengar.

" Dia kata tak banyak compared yg established publisher kasi. So I asked her y didnt she use d established publishing house." saya sambung.

" Kak Long kata, sebab dia fikir not nice to switch publisher Since they were d ones who discovered her. Cenggitu la lebih kurang dia cakap Yong. Semoga ko dapat jumpa writer yang lebih bagus dan loyalty macam Kak Long", terus mokcik tutup cerita,

" relevan tak cerita kita ni?",  saya tanya. Yong setuju n  Yong pun poured her dissatisfaction. Panjang...

Giliran saya pula dengar. Macam Jie, masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. She juz needs someone to listen. Besides, I m in no position nak bagi opinion ke hapa.

Cerita Kak Long tu, Yong re-write n jadi status efbinya.
Mohtip?

No comments: